Durée  2 hours 35 minutes

2,6
5,3

Vu 1872 fois, téléchargé 67 fois

près de Sant Gregori, Catalunya (España)

La muntanya de Sant Grau, a Sant Gregori, es dibuixa amb un con molt característic que es pot veure des de molts llocs. Aquesta sortida circular proposa l'ascensió pel vessant sud per fer una mica més portadora la pujada, per bé que hi ha rampes que posen a prova les cames dels excursionistes.

El punt de partida és el cementiri del barri de l'església de Sant Gregori. Hi ha lloc per aparcar. Es travessa aquest barri i es comença a caminar per una carretera, al costat de la qual hi ha el casal dels Margarit. A una mica més d'un quilòmetre, hi ha un trencall que indica la font del Raig, cal girar cap aquí i si es vol anar a la font cal fer un anar i tornar de pocs metres per una pista que surt a l'esquerra a la primera corba.

Un cop visitada la font, es retorna al camí principal i es continua endavant, fins que a la dreta apareix un corriol molt ben fresat, però no indicat, que cal prendre. Es va seguint aquest corriol una bona estona fins que desemboca a una pista. Es continua recte, per la pista, i al cap d'uns centenars de metres cal girar a la dreta, és important mirar el track en aquest punt. S'agafa un nou corriol molt més tancat que l'anterior, primer baixa bastant i després puja fins arribar a la pista que s'havia deixat.

A partir d'aquest punt, es continua per la pista, que té trams molt verticals i de pujada dura. En una corba es troba el trencat de la foto 3 i aquí cal girar a la dreta i pujar cap a Sant Grau. Es voreja pel sud la part última de la muntanya i en un punt que no és massa visible, cal girar a l'esquerra per un corriol molt horitzontal, que porta al cim. Sens dubte, aquest és el tram més dur de tot el recorregut.

El cim disposa d'un mirador molt interessant, així com les restes de l'ermita de Sant Grau, el castell de Tudela i un vèrtex geodèsic. Preneu-vos un temps per admirar les vistes des del mirador.

Per baixar, es pren la pista de pujada i a la primera corba es gira cap a la dreta de nou per un corriol molt vertical que acaba en un collet on hi ha senyalització. Cal prendre el camí cap a Sant Gregori, que baixa molt directe, primer per unes ziga-zagues i després més recte. Ja a la part baixa, cal girar a l'esquerra en un lloc on hi ha indicadors i prendre un corriol molt emboscat (foto 6). Aquest sender porta fins al mas de Can Verdaguer i un cop passat el mas, hi ha un altre indicador des d'on surt un altre corriol, però que no té cap indicació. Es pren aquest corriol cap a la font de Can Verdaguer o font Groga que té l'aigua picant i ferruginosa, s'hi arriba amb molt poca estona. D'aquí es continua recte, cap al barri de l'església que és molt a la vora.

Ruta matinal de bon fer, però cal tenir en compte algunes rampes molt dures que hi ha a l'hora de pujar a Sant Grau, sobretot el tram final. Per aquest motiu i també per en algun punt cal estar atent al GPS qualifico la ruta com a moderada.