Télécharger

Publié

17 avril 2021

avril 2021
Soyez le premier à applaudir

Vu 137 fois, téléchargé 2 fois

près de Sant Pere de Vilamajor, Catalunya (España)

Sant Pere de Vilamajor, Ermita de Sant Elies, Turó de Samon, Carenes de la Cova i Palestrins. Ruta sense massa complicació més enllà de la distància i desnivell amb algunes pujades que apreten una miqueta, baixada per algun corriol que cal anar en compte de no relliscar

Ermita de Sant Elies
Situada a dalt del turó de Sant Elies, a 1000m d'altitud, dins del Parc Natural del Montseny.

El temple

Petita ermita del segle XVII edificada sobre una capella anterior dedicada a Sant Elies dalt del turó homònim des d'on podreu gaudir d'unes vistes excepcionals. La nau és petita i senzilla, coronada amb una volta de canó i acabada amb un petit absis. Només s'obre el dia de l'aplec, 2l 25 d'abril.

L'ermita està coronada amb un campanar d'espadanya.

A l'interior, l'antiga casa de l'ermità s'utilitza com a refugi improvitzar per a caminaires.

La llegenda

A principis del segle XV els habitants de la comarca de la Tordera van patir una greu epidèmia de pesta juntament amb una sequera notable. Van anar a demanar consell al Pare Abat de Santa Fe, el qual els va dir que estaven patint un càstig diví i que la única solució era demanar perdó i fer la promesa que, si plovia i desapareixia la pesta, construirien una ermita dalt d'un turó i li posarien el nom de Sant Elies, propiciador de la pluja. Es van acomplir els desitjos de la població i s'iniciaren les obres.

El turó del Samont o del Samon és una muntanya del massís del Montseny que té una altura sobre el nivell del mar de 1.272 m. Té un doble cim, molt propers entre si. Al cim més alt (1.272m), podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 294109001). El cim més baix es coneix com a la Pleta del Samon. Està inclòs al Repte dels 100 cims de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Església de Sant Pere de Vilamajor

Camps de colza i neu al Montseny

Mas Parera

Sender de pujada

Turó del Samon

Coll de Pi Novell

Una bona baixada pel corriol, patina com a mínim si està moll