Temps en mouvement  2 hours 57 minutes

3,0
5,9

Vu 142 fois, téléchargé 6 fois

près de Santa Coloma de Queralt, Catalunya (España)

Caminada que he fet amb l'amic Vicenç, on en pocs kilòmetres, podem veure cinc ermites i l'església de Santa Coloma.
Sortint de Santa Coloma de Queralt, ens trobem amb l'ermita de Santa Maria de Bell-lloc; seguim cap a Sant Salvador de Figuerola al terme municipial de les Piles, més tard i al mateix terme, ens trobem amb l'església de Sant Gallard. Tornem al terme de Santa Coloma i passem per la capelleta de Sant Magí i per últim, anem a la ermita de Sant Esteve de Ferriol, situada al terme de Bellprat.
Acabem al bonic poble de Santa Coloma de Queralt. Municipi de la Conca de Barberà, el gentilici es colomí /colomina. Els seus orígens es remunten al segle X, al segle XIII s'emmurallà. També hi habia una important colònia jueva, amb sinagoga, hospital i banys propis. A l'edat mitjana hi habia en aquesta població, una important producció i comercialització de safrà, s'exportava a tota la mediterránea, Antioquia i Àsia Menor a través del port de Barcelona.
Paisatge típic de la Conca de Barberà i la Baixa Segarra.
De ben segur que hi han moltes històries entre aquestes parets.