Durée  2 hours 44 minutes

2,0
4,0

Vu 59940 fois, téléchargé 1514 fois

près de Queralbs, Catalunya (España)

Comencem al nucli de Queralbs, i agafem el tradicional camí vell cap a Núria. El camí està molt ben senyalitzat. Passem la font de la Ruïra, i deprés trobem un encreuament per poder passar pel roc del Dui. Veiem el salt del gorg de les Olles, travessem el pont de Cremal, i seguim enfilant el camí sense possibilitat de pèrdua. Passem també per les balmes de Sant Pau, Sant Rafael, i Sant Pere. Parem al mirador de l'agulla de l'estany, on hi ha una bona panoràmica del Santuari i l'estany de Núria, i acabem d'arribar al pla del Santuari. El desnivell positiu és d'uns 900 mt.

" El "Camí Vell" de Queralbs a Núria és probablement un dels itineraris de muntanya més característics de Catalunya i del Pirineu. En sentit ascendent o bé de baixada, és una magnífica oportunitat per a conjugar esport, tradició i natura. Camí antic, utilitzat durant segles pels pelegrins com a ruta d'accés al Santuari, farcit d'història i de llegendes.

Situada a una altitud de 1964 metres sobre el nivell del mar i envoltada per cims de gairebé 3000 m, en aquesta vall neixen multitud de fonts i torrents. Per raó de la seva situació geogràfica i el clima, presenta una flora i una fauna característiques de la muntanya medioeuropea i de l'alta muntanya alpina. A més, hi viuen espècies vegetals i animals endèmiques dels Pirienus. Aquí es va redactar l'any 1931 l'estatut d'autonomia conegut com a «Estatut de Núria».

Avui, ascendent o de baixada, o bé combinat amb el cremallera de Núria, és un itinerari immillorable per a la pràctica excursionista, per a rememorar l'esforç dels peregrins i dels primers esquiadors i per a gaudir intensament de l'entorn natural de l'alta i mitjana muntanya pirinenca." (http://www.valldenuria.com/website_valldenuria/cat/senderisme_camivell.asp)

Agulla de l'Estany

Santuari de Núria

23 commentaires

• Matamala1 17 avr. 2014

Buena ascensión a Núria, con un bonito paisaje. Lo puede realizar cualquier persona con un poco de físico i con muchas ganas de andar! Muy recomendable.

Xrunning⛰ 27 avr. 2014

Gracias por la valoracion y el comentario, Matamala1. Salut!

• Andrea.Lizette 20 août 2014

Un camí per poder gaudir d'un paisatge maravellós.

• Photo de carolusdesunniarius

carolusdesunniarius 1 sept. 2014

el domingo 31 de agosto del 2014, decidimos la pareja y un servidor esta magnifica ruta.
    llegamos a queralbs sobre las doce del mediodia, después de hacer un café y comer alguna pasta en un bar situado cerca del cami vell, nos dispusimos a salir; eran las 13:15 cuando subiamos por el primer escalón.
    el camino de subida hasta el primer refugio, se hizo agradable, subiamos lentamente y con un poco de fatiga debido a la falta de costumbre de caminar.
    aqui nos paramos para reponer liquidos y algo de fuerzas.
    El camino hasta la segunda parada, el "refugio de sant pere", la ascensión ya nos costaba más, pero ver las hermosas vistas con las que gozabamos, nos alentaban a seguir adelante,
    el ultimo kilometro nos resultó bastante duro. pero al ver el final del camino, el precioso valle verde con las aguas del pequeño lago, valio la pena el esfuerzo realizado.
    Tardamos 3h:08' con muchisimas paradas, el ultimo tramo cada veinte metros teniamos que parar.
    El tiemo nos acompañó, pero al llegar arriba nos tubimos que abrigar con las chaquetas que llevabamos, " recomendable llevar algo de ropa de recambio si quereis hacer la ruta " porque sudareis muchisimo. debido al horario y al cansancio, decicimos bajar con el tren hasta Queralbs
    La valoración que hicimos de esta ruta, para nosotros, es que el paisaje es tan bonito que lo volveremos hacer, pero la próxima mejor preparados y con la intención de subir a Nuria de buena mañana, y volver a bajar hacia Querlabs.

Xrunning⛰ 14 sept. 2014

Gràcies pels comentaris i la valoració, Andrea i Carolus. Salut!

• xawier 18 nov. 2014

El camí de Queralbs a Núria està molt ben senyalitzat i durant el recorregut coincideixes amb molts altres excursionistes. Si realitzeu aquesta excursió al Novembre, es recomanable portar roba d'abric (a Núria hi fa fred) i començar a caminar d'hora (abans de les 14h s'hauria d’emprendre al camí de tornada per arribar a Queralbs sense patir per la llum).

Xrunning⛰ 18 nov. 2014

Merci Xawier, salut!

• drno73 14 janv. 2015

no recordava lo bonica que es aquesta ruta,l´he fet aquest mati,dia fantastic,poc fred gens de neu i no m´he creuat a ningu pujant i un "killian de las praderas" baixant corrent sól i amb calce curta i samarreta,estem sonats.cal abrigarse aquests dies a nuria fa fred.

• Xuminu 20 sept. 2015

Ruta molt maca i relativament fàcil de fer. L'últim kilometre es fa una mica feixuc, però les vistes al arribar (i durant tota la ruta) paguen la pena l'esforç!

• Javier Roca Gutiérrez 15 janv. 2017

He realizado esta ruta hoy 15/01/17 por la mañana con mi pareja y mi perro y las verdad es que ha estado bastante chula. Aparcando en el centro de queralbs el coche desde donde hemos empezado la ruta hacia la Vall de Nuria.
    Los paisajes son realmente bonitos y están perfectamente señalizados en todo momento por lo que no hay posibilidad de perderse. Muy recomendable llevarse crampones ya que a partir de la mitad de la ruta el terreno esta repleto de placas de hielo las cuales nos han supuesto un autentico quebradero de cabeza al no llevarlos. También mencionar que a pesar de ser una ruta bastante asequible en la actual estación me parece algo arriesgado llevar a un perro dado que hay placas de hielo y en algún tramo que otro hay que sobrepasar plataformas de madera donde se les pueden quedar atrapadas las patas.

Por lo demás una ruta increíble! Recomiendo ir bien abrigado!

• Photo de Ma80rio

Ma80rio 23 janv. 2018

I have followed this trail  vérifié  View more

ruta muy recomendada!

Xrunning⛰ 23 janv. 2018

Gràcies a tots pels comentaris i les valoracions! Salut!

• Denis Gualda Fort 22 mars 2018

¿Cómo está el camino actualmente para hacerlo estos días de semana santa?
    ¿Mucha nieve?

¿Se puede hacer más o menos bien si ha nevado?

Muchas gracias.

• nabat 27 mars 2018

Hem fet avui la ruta i hem trobat molta neu en la última hora i mitja de pujada. Hem tardat 3.30h amb parades. Seria recomanable portar pals i crampons. Hem pujat sols sense ningú, paisatge espectacular amb neu i rierols. Molt recomanable.

• Photo de LlopTrekking

LlopTrekking 22 sept. 2018

Ruta muy recomendable! Paisajes muy bonitos, aunque algo duro en algunos tramos.

Xrunning⛰ 24 sept. 2018

Gràcies nabat i LlopTrekking pels comentaris i valoracions, fins la pròxima!

• Photo de montboada

montboada 12 mai 2019

avui mateix he fet aquesta ruta. poso moderada xq tot és pujada 😅. ara, molt xula!

Xrunning⛰ 13 mai 2019

Gràcies montboada! a descansar doncs, i fins una altra

• Photo de Maximinovilla

Maximinovilla 19 juil. 2019

Hola aquesta tarda fare la ruta amb el meu fill de 16 anys, alguna recomanació? Arribem a Ribes 16:30, no es massa tard per fer la ruta de quasi bé 4hores

Xrunning⛰ 19 juil. 2019

Jo recomanaria fer-la al matí, a la tarda la meteo es pot complicar i si ens allarguem se’ns pot fer de nit

• Photo de vallej

vallej 22 août 2019

hola, hem sap greu el comentari però cal ser rigurosos per no donar falsa informació. Aqui no serà problema perquè la ruta és de sobres contrastable, però ficar 2026 m de desnivell pujant i 1250m de baixada, no és correcte.
    Disculpa el comentari però algú ho havia de dir

Xrunning⛰ 23 août 2019

vallej, t’has de llegir bé l’explicació de la ruta, ja vaig POSAR al seu moment que el desnivell positiu és d’uns 900m.
    Ningú més ha dit res en aquest aspecte per això.
    Gràcies per la comprensió.

• Photo de vallej

vallej 27 août 2019

En això tens tota la raó.
    Tot i així has de disculpar-me si no llegeixo o ho faig en diagonal, però la informació resum de la dreta és la fitxa tècnica de la ruta i la considero clau per saber on te fiques. Pensa que molta gent no fa comentaris i simplement penja les dades de la ruta tal com li diu el seu gps. No és el teu cas, això és cert.