Durée  6 hours 21 minutes

3,4
6,7

Vu 334 fois, téléchargé 18 fois

près de la Vall, Occitanie (France)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Veïnat de la Vall (Sureda), Catalunya nord.

Anirem a la sortida del poble per la cara de Llevant, per continuar per la pista forestal fins arribar a l'entrada d'una granja, on deixarem la pista i seguirem un camí (pintura de color taronja) que passa pel costat de la Riera de la Maçana.
En arribar al final del tancat de la granja, trobem una captació d'aigua al costat de la Ribera. Aquí ens cal creuar la Ribera, per seguir pujant per una pista que la ressegueix, fins que la pista porta a creuar la Ribera, la pista continua per la cara nord-est.
Anirem seguint amunt per la pista fins trobar una cruïlla. En aquest punt tenim un baixador ample que baixa a la Ribera.
El track no segueix exactament aquesta explicació: la Ribera de la Maçana baixa molt plena d'aigua i no sempre ens va ser possible creuar-la per el lloc senyalitzat.
Creuarem de nou la Ribera per seguir un camí eixarrancat que puja a l'altre costat fortament (senyalització de color groc). Aquest camí és fressat i se segueix be (trobareu fites). Un tros amunt tornarem a creuar per últim cop la Ribera de la Maçana i poc després el Correc del Rodet.
Tot seguit, farem un bon tros de forta pujada, fins trobar les restes d'una barraca que a sobre té una petita jaça. Pocs metres més amunt tornem a trobar en el caire de la muntanya una nova jaça, amb les restes de la seva barraca. Un tros més amunt el camí marxa per la cara de Llevant.
Aquí el camí te trams força bruts, per la vegetació, que per causa de la neu de la última llevantada (Gener 2020) s'ha tombat sobre el camí. Un cop creuat aquest tram brut el camí puja per entre mig d'unes roques per anar a buscar el caire de la muntanya.
Seguirem pujant pel caire, per endinsar-nos dintre del bosc de faigs en direcció sud-oest. De seguida baixa una mica, per passar pel costat d'una vella Jaça que també té les restes de la seva barraca. Tot seguit el camí remunta amb la mateixa direcció fins arribar a una zona més planera on trobem un camí ben fressat (pal indicatiu).
Aquí deixarem la senyalització groga que va en direcció a Ponent a trobar les Nou Fonts per seguir-lo en direcció contraria (restes de pintura blava).
Un tros més enllà, deixarem el camí i enfilarem en direcció sud, per sortir el caire de la muntanya que baixa del Puig dels Quatre Termes. Pujarem pel caire fins arribar al magnífic mirador de 360º que és el Puig dels Quatre Termes.
La baixada la farem en direcció nord. Creuarem el GR (te un pal indicatiu) i seguirem tot baixant, les fites i les marques grogues, en direcció nord pel mig del bosc de faigs, fins arribar al pla del Coll dels Tres Faigs (pal indicatiu).
Aquí agafarem el camí que marxa per la cara de llevant de la muntanya, que ens baixarà a trobar el Coll d'Aranyó i molt més avall la cruïlla del Roc (pal indicatiu). En aquest punt anirem pel camí que baixa per la cara de Llevant. Uns pocs metres més avall tenim una nova cruïlla (és la del Roc de les Medes, Pla indicatiu). Continuarem baixant novament, pel camí que continua per la cara de Llevant i que ens portarà al nostre punt de sortida.
També podeu veure:

La Vall - Puig dels Quatre Termes - Torre de la Maçana

Sorède-Puig Neulós-Font de la Tanyareda-Font de l' Orri-Correc de la Tassió-La Farga -Vallée Heureuse

Cartografia: I. G. N., mapa 2549 OT Banyuls .