Temps en mouvement  2 hours 46 minutes

3,5
7,0

Vu 17 fois, téléchargé 0 fois

près de la Pobla de Montornès, Catalunya (España)

LA POBLA DE MONTORNÈS - LA MOLA - LA POBLA DE MONTORNÈS.

Segurament no és un dels cims més exigents, ni amb les millors vistes, ni és una de les muntanyes emblemàtiques, ni recorres pels boscos més frondosos, ni trobaràs la fauna més salvatge, diguem que donades les circumstàncies les expectatives no eren gaire altes, i precisament per tot això és una de les excursions que més he gaudit i que m'ha sorprès positivament, la tranquil·litat durant tot el recorregut és increïble, només escoltant les teves passes i el cant dels ocells, també amb la barreja de vegetació, zona de pins fins al cim, de baixada ple d'ametllers i garrofers, inclús alguna zona de vinyes, i sobretot amb l'olor característica del romaní durant gran part del recorregut.

Aparquem al cotxe al pàrquing que hi ha just davant de l'escola Els Ametllers, al final o al principi del poble, depèn com es miri, i passant per sota el pont seguim les indicacions per la via verda del Baix Gaià on aviat trobarem les primeres indicacions cap a La Mola. La pujada és suau i progressiva per camí ben senyalitzat, ample i una mica pedregós, només l'últim tram és de pendent una mica pronunciada. La baixada llevat també del primer tram és suau, per pista ampla i ben senyalitzada. Quan ja queda poc més d'1-5-2 km per arribar a La Pobla de Montornès, allarguem una mica l'excursió en direcció La Nou de Gaià i així seguir per pista, un cop arribats a La Pobla fem un petit recorregut fins a la plaça de la Bassa i l'Església per conèixer una mica la Vila, fer una cerveseta i cap a casa.
Només creuar el pont, agafem camí de la dreta
Deixem asfalt per entrar a la pista ampla
Primeres indicacions cap a La Mola
Un indicador diferent però ben original
Primeres vistes panoràmiques
Un nou Sostre comarcal assolit
inici de la baixada
Seguim a la dreta per allargar una mica
Una altra barraca
En estat lamentable, ple de brutícia, el pitjor sens dubte de tota l'excursió... :(