Durée  5 hours 35 minutes

Recorded septembre 2013

5,5

Vu 1624 fois, téléchargé 41 fois

près de Kelegem, Flanders (Belgique)

MPI Levenslust te Sint-Martens-Lennik organiseerde op 15 september 2013 de "Levenslustige Wandeltocht". Een prachtige wandeling in het panoramische Pajottenland met haar glooiende hellingen en holle wegen, veldwegeltjes en oude kasseiwegen; met haar kastelen en hun bosrijke parken; met idyllische dorpjes en historische monumenten.

We starten aan de sporthal van het MPI en gaan door het domein Levenslust. Door velden en bosjes gaat het langs St-Martens-Lennik richting Gaasbeek. We rusten even in Hoeve Waterhof, gaan over het dorpsplein van Gaasbeek en trekken naar Oudenaken en St-Laureins-Berchem waar we aan de hoeve Hof ter Steenberg een tweede rustpost vinden.
Weldra bereiken we nu het domein van het kasteel van Gaasbeek en wandelen daarna ook nog langs het domein van kasteel Groenenberg.
Op de terugweg komen we voorbij Brouwerij Lindemans - waar een Kriek of Geuze op ons wacht - en wandelen daarna langs de Kothemstraat naar de watermolen van St-Gertrudis-Pede en terug naar de startplaats in domein Levenslust waar we deze wandeling afsluiten.

Achter de kerk van Oudenaken

Provisioning

Brouwerij Lindemans

Elingenstraat, in de verde de VRT-mast

Gaasbeek Castle 10

Gaasbeek Castle Lennik, Flemish Brabant, BEL
Pique-nique

Hof ter Steenberg

Langs de Steenbergstraat

Linksaf gaat het het bosje in