Durée  10 hours 30 minutes

3,8
7,6

Vu 537 fois, téléchargé 31 fois

près de Vārīsh, Tehrān (Iran)

در منطقه 22 تهران و در انتهای اتوبان شهید خرازی وارد خیابان شهید اردستانی شده و تابلوی کوچک سفید رنگی را مشاهده میکنید که بر روی آن " روستای وردیج و واریش" نوشته شده است. بعد از 15 کیلومتر در این جاده پرپیچ و خم به روستای واریش می رسیم. برنامه این هفته یعنی روز جمعه پانزدهم تیرماه 1397 صعود به قله چشمه شاهی از روستای واریش بود و در صورت امکان ادامه مسیر تا قله پهنه حصار.
ساعت 6:15 صبح از روستای واریش حرکت خود را آغاز کرده و بعد از عبور از مسجد روستا در سمت راست در کنار یک خانه راه پاکوب را رفته و تا به جاده خاکی خوردیم که به نام مسیح ا.. دین محمد نام گذاری شده است و بعد از چند پیج مداوم و عبور از کنار دره به منطقه ای رسیدیم که دیگر جاده برای عبور ماشین وجود نداشت. در این قسمت در چند نقطه لوله هایی برای آب چشمه وجود داشت که محل صرف صبحانه در این ترک علامت گذاری شده است. از اینجا به بعد کم کم وارد شیب شده و روی یال قرار گرفتیم. در راه کوهنوردان بسیاری که دو تا سه نفری قصد صعود به قله را داشتند دیدیم و یک گروه کوهنوردی به نام سیروان. در نهایت بعد از عبور از چند شیب در ساعت 11:40 به قله چشمه شاهی رسیدم. بر روی قله تابلو فلزی وجود داشت که در گذشته به اشتباه با نام پهنه حصار نوشته شده بود ولی در تاریخ 14/04/97 یعنی روز قبل از صعود ما تابلو اصلاح شده و به نام چشمه شاهی تغییر یافته بود. بعد از دقایقی استراحت و گرفتن عکس های یادگاری بر روی قله، مسیر را به سمت امام زاده " بی بی زرین قمر" که از روی قله هم قابل مشاهده بود ادامه دادیم به همین دلیل ارتفاع کم کرده و به دشت پهنه حصار و امام زاده رسیدم و در آنجا استراحت کرده و ناهار خورده و دیگر به سمت قله پهنه حصار ادامه مسیر ندادیم. در برگشت هم دوباره بر روی قله نرفتیم و ارتفاع زیاد نکردیم و کوه را دور زدیم از پاکوبی که در سمت چپ یالی که به قله چشمه شاهی می رسید. بدین ترتیب مسیر راحت تر شد و در ساعت 16:45 برنامه در روستای واریش به پایان رسید.پ
روستای واریش
محل صرف صبحانه - ساعت ۷:۲۰
انتهای دره
نردبان فلزی - ساعت ۹:۲۵
قله چشمه‌شاهی - ساعت ۱۰:۴۰
ناهار و استراحت تا ساعت 13:15 ساختمان امام زاده دارای دو اتاق رو به روی هم بود که یکی محل دفن امام زاده و دیگری خوابگاهی برای استراحت بود که اولی یعنی امام زاده بسیار کثیف و نامرتب بود به طوریکه برای نشستن بر روی فرش های آن زیراندازی پهن کردیم ولی اتاق رو به رویی تمیز بود که در زمان حضور ما تعدادی کوهنورد در آنجا خوابیده بودند و ما مجبور به استفاده و از اتاق امام زاده شدیم که بسیار خنک هم بود.