Durée  5 hours 59 minutes

3,0
6,0

Vu 111 fois, téléchargé 0 fois

près de Campell, Valencia (España)

Mooie, gevarieerde én uitdagende wandeling.
Om de wandeling iets makkelijker te maken zijn we een stuk richting stierenboerderij gereden, dit maakt de wandeling ongeveer 3 km korter dan de lusvormige versie.
Vertrek: Net voor de stierenboerderij "Els Corralets" op de "Cami Tormos - Isbert"
Coördinaten: 38° 47' 11'' N 0° 5' 35'' W
Je kan volgende track gebruiken om van het centrum van Tormos naar het vertrek te wandelen: https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/tormos-presa-disbert-10632983
Na een kort stukje breed pad langs de stierenboerderij komen we bij het spectaculaire begin van de wandeling op de (vrij brede) richel midden op een rotswand klimmen we naar boven, zeer stijl maar breed genoeg om het veilig te houden.
Eenmaal boven de rotswand komen we op een heuveltopje met prachtig uitzicht.
De wandeling loopt verder langs en over een paar heuveltjes, het pad is niet altijd even duidelijk en op één plaats is er een aardverschuiving geweest, opletten en GPS volgen is steeds de boodschap.
Uiteindelijk komen we op een breed pad de "Cami vell del Poble d'Enmig", deze volgen we naar rechts tot een wegwijzer ons de PR CV 58 richting Tormos opstuurt, steeds het wit/gele pad blijven volgen om terug in Tormos uit te komen.
De wandeling eindigt bij de Ajuntament (gemeentehuis) met bar, restaurant en ook een museumpje.
stationnement

Aan stieren

Parkeren net voor de stieren boerderij.

Flank

Grotten

Rivière

In Barranc

In Barranc (droge rivierbedding) naar het begin van de indrukwekkende stierenrots

sommet

Topke

• Photo de ingridvs63

ingridvs63 21 janv. 2019

Prachtige wandeling maar "uitdagend" wil voor mij zeggen "moeilijk". Vooral bij het "pad langs de flank" ben ik een paar keer uit mijn comfortzone moeten gaan. Bedankt aan de medewandelaars om me te helpen. ;-). Enkel voor ervaren wandelaars dus.