Durée  5 hours 45 minutes

3,9
7,9

Vu 243 fois, téléchargé 9 fois

près de Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: La Creu de Fusta de Tregurà. Per arribar agafarem la pista forestal (apta per turismes) que surt de Tregurà i va a Pardines.

Seguirem el camí de Núria (senyals de pintura groga fins el Coll de tres Pics) que puja pel caire de la muntanya. Més amunt talla la pista un cop i continua pujant. En tallar la pista per segon cop, la seguirem uns 100 metres després del revolt, on la pista canvia de sentit oest a sentit est.
Aquí tenim una cruïlla d'on surt el camí que puja a trobar la Font del Pla de la Montjoia i que seguirem, deixant el camí de Núria que va a far una llarga Llaçada. A sobre el Pla de la Montjoia ens retrobem amb el Camí de Núria que continuarem seguint tot pujant.
Més amunt passarem pel Pla de Pedrís i retornarem a la pista Forestal per seguir-la fins trobar una cruïlla de Pistes. Deixarem la pista principal que venim seguint i agafarem la que està prohibit circular amb vehicles, que ens pujarà a trobar la Collada de Fontlletera.
Continuarem pujant per la vella pista, tot passant pel costat de la Font de Fontlletera, arribarem al Coll de Tres Pics on deixarem el camí de Núria que baixa a Coma de Vaca i enfilarem el camí que en direcció sud-oest puja pel costat dels Tres Pics per arribar al Cim del Puig de Balandrau.
El Track no és fidel al camí senyalitzat amb fites, el Gruix de Neu del Coll de Tres Pics al Puig de Balandrau era superior als 35 centímetres i el rastre del camí no era visible.
Las vistes del Cim del Puig de Balandrau són de 360º graus, per la cara Nord, tenim a sota la Vall de Coma de Vaca i la del Freser. Més amunt el Puig de la Coma de Fontlletera, la Serra del Catllar, el Puig de les Borregues, el Gra de Fajol,el Bastiments, Pic del Freser i el Tirapits.
Per la cara de Ponent tenim: El Torreneules, el Puigmal, el Puig Llançada, el Moixeró, el Pedraforca, la Serra d'Ensija, el Rasos de Tubau amb el Roc d'Uró i el Cogulló d'Estela. Pel Sud tenim: El Taga, el Puig Estela i la Serra Cavallera; Més al fons les muntanyes de Montserrat, i el Montseny.
Per la Cara de Llevant: el Montgrí, la Badia de Roses, el Mont, el Bassegoda, el Comanegra, Coll d'ares, el Massís del Canigó i el Costabona.
La baixada la farem desfent el camí de l'anada fins el Pla de la Bersola on deixarem el camí per anar a Pujar al Cim del Castell dels Moros on continuarem amb molt bones vistes sobre la Vall del Catllar i la de Camprodon. La Baixada la farem per la cara de Ponent primer i després girarem al sud per anar a trobar la pista, que hem fet servir en la pujada.
A partir d'aquí desférem el camí de l'anada fins arribar a la Creu de Fusta.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Puigmal.