Durée  6 hours 57 minutes

3,3
6,6

Vu 216 fois, téléchargé 15 fois

près de Bagerque, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb la Mar.
Bonica i espectacular muntanya pirinenca que per la seva situació, allunyada i solitària, fa difícil la seva llarga aproximació al punt de sortida, la cabana del Calhaus.
Per arribar-hi cal agafar una pista forestal que surt de Bagergue i puja, seguint la Vall d'Unhola, cap a les antigues Mines de Liat.
La pista forestal es troba en unes condiciones regulars.
A la zona del Barranc de Maupas n'hi ha alguns trams de fort pendent i amb pedra solta. Això fa que sigui necessari un cotxe alt i una mica de traça a l'hora de superar els revolts en pujada.
A l'altura de la Cabanya dels Calhaus vam aparcar per pujar per la via directa pel sender que segueix el traçat de les antigues instal·lacions de transport de minerals i que ens porta al primer coll.
La baixada la vam fer per la pista fins a una gran corba per poder comparar els recorreguts; paga la pena l'esforç de fer la via directa.
Fins a l'estany i el Coth de Montoliu el camí es molt fàcil de seguir, allà pugem per la cara oest del Mauberme seguint el sender força marcat per la tartera i trams de prats fins a arribar a la canal de pujada al cim.
Aquesta canal amb molta roca esmicolada i el corriol fent ziga-zagues molt marcades cal pujar-la amb tranquil·litat perquè si no se'ns farà feixuga. L'ascensió per aquesta ruta no tècnicament massa complicada i és assequible del que ens pugui semblar en un principi.
Al cim del Mauberme el panorama és espectacular, la Vall d'Aran, l'Ariege, el Mont Valier, la Pica d'Estats, el massís de La Maladeta, Perdiguero, Posets..., un cim per gaudir força estona.
La tornada la fem pel mateix camí fins a arribar al Coth de Mauberme.
És recomanable fer la volta passant pel Coll d'Urets, per observar l'estat actual de les Mines d'Urets i de Montoliu abandonades en un estat força deplorable.
Arribats al coll per on pujat des de la cabana del Calhaus, seguim el corriol que travessa la muntanya que formen les restes carbonitzades dels materials de deixalles de l'activitat minera fins a la pista que ens durà cap a l'inici de la ruta.
Cabana des Calhaus
Tuc de Maubèrme 2881.6m

• Photo de revillacarlos

revillacarlos 1 sept. 2018

Dades de QMapShack
    Longitud: 13.2km, ↗1130m, ↘1110m
    Tiempo: 06:57:43h, Velocidad: 1.9km/h
    Tiempo en movimiento: 04:51:06h, Velocidad: 2.7km/h
    Inicio: martes, 28 de agosto de 2018 5:46:29 (UTC)
    Final: martes, 28 de agosto de 2018 12:44:12 (UTC)