Coordonnées 2195

3,2
6,5

Vu 73 fois, téléchargé 2 fois

près de Porté-Puymorens, Occitanie (France)

42º33.590’ N 1º48.616’ E

Aquesta travessa enllaça les dues valls que surten del coll de Pimorent. Per una banda tenim la Vall de la Coma d’en García a l’esquerra de la Serra de les Lloses, que és la muntanya que tenim davant i per la dreta de la mateixa tenim la Vall del Cortal Rossó.
Partim del coll del port del Pimorent en la zona d’aparcament, creuem la N320 anem a agafar la pista que tenim davant, seguim pel camí i creuarem una tanca canadenca. Anem seguint per aquesta pista que de mica en mica es va enfilant passant pel Tossal del Mercader a l’esquerra i a la dreta tenim perfilada la cresta de les Lloses.
Continuem pujant i arribarem a una petita construcció a la dreta amb una mica d’aparcament. A partir d’aquest punt la pista sols és accessible per 4X4. Comencen a planejar i trobarem a la dreta una petita presa de captació d’aigües del Reg d’en Garcia. Creuarem el reg i canviarem les vaques que fins ara havíem trobat pel camí per cavalls.
A partir d’aquí anirem fent dreceres, ja que el camí l’anem veient tota l’estona fins que arribarem a un pla on, com no, hi torbem un cotxe aparcat. En aquest lloc ja s’acaba el camí i la resta es fa per corriol.
La pujada a la Coma d’en Garcia es va fent més intensa pujant per la vessant esquerra al costat del reg, aquesta intensitat queda compensada per les magnífiques vistes que tenim darrera nostre. Ens girem i al nostre dreta veurem un petit estanyol “ La Bassa del Mercader “ als peus del Cap de la Clota de Trespunts. Una mica més endavant en el WP Puig de Trespunts, evidentment estarem al seus peus. Els trespunts s’aprecien molt bé des de la Coma d’en Garcia.
Per fi, arribem a la Coma d’en Garcia coronada per una gran fita de de pedres. Des d’aquí la vista per qualsevol vessant es meravellosa, per la banda d’on hem vingut ja la hem explicat i per davant tenim el Roc Gros de la Coma d’Or, La Portella del Cortal Rossó i el Cap de la Llosada, on al seus peus hi tenim l’estany de la Coma d’Or.
Des de la Portella de la Coma d’Or baixem per lliure fins l’estany de la Coma d’Or vorejant-ho per la riba dreta fons arribar al seu desguàs. Un cop aquí anem per la banda esquerra de la finestra que tenim davant i enfront mateix nostre veurem la Serra de la Font Viva on a l’altre vessant hi trobarem l’estany de la Font Viva, on ja hi ha una altre ruta feta “Estany de Lanós estany més gran de la Cerdanya.
En lloc de fer la ruta tradicional que és perfilar el Cap de la Llosada decidim baixar recte a buscar el fons de la vall del Rossó anant fen llaçades i buscant el Reg de Querfort ( que és el desguàs de l’estany la Coma d’Or ) tot baixant lliurament pel Solar de Gortal Rossó fins arribar a un canal tapat que creuarem i continuarem fins trobar el camí uns metres més avall que a través de la Vall del Cortal Rossó i seguint el perfil de la Serra de les Lloses, passant pel refugi del Cortal Rossó fins una petita caseta a l’inici de la Coma d’en Garcia, on girarem a la dreta tot passant pel seu costat per retrobar la tanca canadenca i d’aquí fins l’aparcament de l’inici.

Esta travesía enlaza los dos valles que salen del puerto de Puymorens. Por un lado tenemos el Valle de la Coma de García a la izquierda de la Sierra de las Lloses, que es la montaña que tenemos delante y por la derecha de la misma tenemos la valle del Cortal Rossó.

Partimos del cuello del puerto del Puymorens en la zona de aparcamiento, cruzamos la N320 vamos a coger la pista que tenemos delante, seguimos por el camino y cruzamos una valla canadiense. Vamos siguiendo por esta pista que poco a poco va subiendo pasando por el Tossal del Mercader a la izquierda y en la derecha tenemos perfilada la cresta de las Lloses.

Continuamos subiendo y llegaremos a una pequeña construcción a la derecha, con un pequeño aparcamiento. A partir de este punto la pista sólo es accesible para 4X4. Empieza a planear y a la drecha encontraremos una pequeña presa de captación de aguas del Reg d’en Garcia. Cruzaremos el reg y cambiaremos las vacas que hasta ahora habíamos encontrado el camino para caballos.
A partir de aquí iremos haciendo atajos, ya que el camino lo vamos viendo todo el rato hasta que llegaremos a un llano donde, como no, hay un coche aparcado. En este lugar se termina el camino y el resto se hace por sendero.

La subida en la Coma d’en Garcia se va haciendo más intensa subiendo por la vertiente izquierda junto al reg. Esta intensidad queda compensada por las magníficas vistas que tenemos detrás nuestro. Nos giramos y a nuestra derecha veremos un pequeño estanque "La Bassa del Mercader" los pies del Cap de la Clota de Trespunts. Un poco más adelante en el WP Puig de Trespunts, evidentemente estaremos a sus pies. Los trespunts se aprecian muy bien desde la Coma d'en Garcia.

Por fin, llegamos a la Coma d'en Garcia coronada por un gran hito de piedras. Desde aquí la vista para cualquier vertiente es maravillosa, por el lado de donde hemos venido ya esta explicado y por delante tenemos el Roc Gros de la Coma d’Or, La Portella del Cortal Rossó y el Cap de la Llosada, donde a sus pies tenemos el lago de la Coma d’Or
Desde la Portella de la Coma d’Or bajamos por libre hasta el lago de la Coma d’Or bordeando por la orilla derecha hasta llegar a su desagüe. Una vez aquí vamos por el lado izquierdo de la ventana que tenemos enfrente mismo nuestro donde veremos la Sierra de la Fuente Viva, en la otra vertiente encontraremos el lago de la Fuente Viva, donde ya hay otra ruta hecha " Lago de Lanós”, el lago más grande de la Cerdanya.
En lugar de hacer la ruta tradicional que es perfilar el Cap de la Llosada decidimos bajar recto para buscar el fondo del valle del Rossó haciendo lazadas y buscando el Reg de Querfort (que es el desagüe del estanque la Coma d’Or ) bajando por el Solar de Gortal Rossó hasta encontrar el camino unos metros más abajo que a través del Valle del Cortal Rossó, siguiendo el perfil de la Sierra de las Lloses, pasando por el refugio el Cortal Rossó hasta una pequeña caseta al inicio de la Coma d’ en Garcia, donde giraremos a la derecha pasando por su lado para reencontrar la valla canadiense y de ahí hasta el aparcamiento del inicio.
Al fons i a l'esquerra pic de trespunts i a la dfreta serrelada i cresta de les Lloses