Durée  3 hours 8 minutes

2,7
5,5

Vu 1029 fois, téléchargé 45 fois

près de Raval de la Font, Catalunya (España)

Matí d'hivern en un dia clar i sense tramuntana. A la sortida de Vilamaniscle en direcció nord seguint una pista hem deixat el cotxe a dos kilòlemtres de Vilamaniscle a l'encreuament de Mas Guanter, hem creuat la riera de Valleta i hem iniciat la pista que ens ha de portar al Puig d'Esquers, les rampes inicials són força dures però es compensa amb unes extraordinàries vistes sobre el poble de Vilamaniscle i la plana de l'Empordà. A pocs metres del Puig, en un encreuament agafem la pista en direcció nord fins a pujar un montícul de forta pendent, des dáquest punt tenim molt bones vistes de les dues vessants, una sobre la plana i l'altre sobre el mar, tot veient Colera, també tenim una fabulosa vista del Canigó nevat. Iniciem la baixa i en pocs metres girem direcció sud i en un desvio fem els últims cent metres que ens duen a l'Ermita de Sant Miquel de Colera, esglesia romànica d'una sola nau i amb absis semi-circular. Fem un petit esmorsar i iniciem el camí de tornada, decidim agafar la ruta de baixada cap a colera, un cop hem desfet els cent metres del camí de l'ermita, anem baixant per la pista fins l'encreuament, agafem direcció oest de tornada cap a Vilamaniscle, passant primer les ruines del Mas Patiràs i tornant a recòrre els últims dos kilòmetres de la ruta d'anada. El camí de tornada ens permet unes vistes espectaculars des del Mas Patiràs sobre LLança i aquesta part de la costa Brava.
sommet

Puig d'Esquers

En realitat faltarien 100 metres per ser al Puig d'Esquers

Puig

Puig sense nom al costat del Puig d'Esquers i d'alçada similar.
Architecture sacrée

Ermita de Sant Miquel de Colera

Ermita de Sant Miquel de Colera, esglèsia romànica del segle XII. En molt bon estat de conservació
Carrefour

Creuament

Creuament, de baixa cap a Colera girem en direcció oest cap a Vilamaniscle
Ruines

Mas Patiràs

Mas Patiràs, una zona de vistes espectaculars
Carrefour

Creuament

• vcuatrec 20 mai 2019

I have followed this trail  vérifié  View more

Ruta molt recomanable per fer una passejada per l'Albera. No recomanable a ple estiu per la calor.