wadih1

Recorded juillet 2020

1,6
3,2

près de Haret el Feghaliyé, Mont-Liban (Lebanon)

C'est un sentier très charmant qui vaut vraiment la peine étant donné sa proximité avec Beyrouth. La première section du sentier est éclairée, ce qui peut être faisable après la tombée de la nuit (même si je ne l'ai pas essayé).
Si vous voulez faire une boucle simple en allant sur la route goudronnée, alors recherchez l'autre «boucle de Wadi Shahrour» que j'ai publiée ou celle de Tony Aoun.
Dans celui-ci, j'évite la section asphaltée, qui est une route à double sens sans trottoir, en revenant à l'intersection des deux sections supérieures et en remontant l'autre partie. Je suis ensuite redescendu au point de départ.
La longueur totale du sentier est à peu près la même que celle de la boucle simple.

Trail entrance. Make sure to take the tiled road on the left off the main road.

Pont

Bridge along the trail.

Take the trail on the left.

After walking around the pond take the small wooden bridge on the left.

Trail View.

Take the trail on the left.

Trail View.

Take the trail on the right going up.

End of un-paved road. Just head back down.

View from trail.

Here I went right instead of left (where I initially came from) for a small detour. They both lead back to the same point.

View from trail.

Go left to head up to the other upper end of the trail.

Trail view.

End of un-paved road. Just head back down.

Trail view.

If you take the wooden bridge you would be backtracking. I continued straight for small detour.

panoramique

View of the Orthodox Church of St. John the Baptist in Wadi Shahrour.

Take the bridge on the left.

Ruines

Old houses. You saw them from the other side going up after the lit bridge. (Pics lost)