Temps de déplacement  4 hours 33 minutes

3,8
7,7

Vu 8 fois, téléchargé 1 fois

près de Banyuls de la Marenda, Occitanie (France)

• Photo de Gispertfont

Gispertfont 1 févr. 2019

Navega sense anuncis amb Wikiloc Premium →
    Sortida de la colla dels bufets al Nord de Catalunya, pel litoral del Golf de Lleó, fent el tram de camí de ronda entre Banyuls de la Marenda (Banyuls-sur-Mer, en francés) i Cotlliure ( Collioure).
    Fa un dia brillant per caminar, gairebé sense núvols i sol espantadís, amb la mar amb tonalitats grisenques i llisa com una bassa d’oli, que ens alegra la vista durant tota la caminada.
    A França, el camí de ronda s’anomena “Sentier Littoral”, senyalitzat amb marques grogues, i aquest que seguirem avui en direcció nord,
    és a prop del començament del GR-10 francés que travessa longitudinalment els Pirineus, de 900 qms.de recorregut i que va fins Hendaia, al mar Cantàbric.
    Comencem la ruta on ens ha deixat l’autocar, a prop de la platja d’Elmes, passant pel costat de l’hospital Helio-Marin al cap d’Elmes, pel cap Castell de Velló, on el camí es desvia una mica de la costa, amb baixada al cap d’Ullastrell, on continuem pel cami de l’esquerra cap la badia de Paulilles.
    Paulilles és una badia natural, molt ben arranjada per conservar el patrimoni marítim, amb el seu taller públic de restauració de barques del Mediterrani i difusió de l’entorn, amb exposicions.
    Continuem pel camí que baixa cap la platja del Forat, primera de les 3 cales d’aquest indret, la segona és la cala del Mig on es veu l'“Atelier des Barques”, antiga fàbrica de dinamita,( podeu llegir la ressenya al final), i desprès pugem pel pont de Ferro que travessa el Rec de Crospons, ara completament assecat, passant tot seguit per una zona de bunquers i barreres de formigó per evitar desembarcaments i tot de vestigis abandonats de la 2ª guerra mundial.
    La darrera cala de Paulilles és la de Bernardí, amb sorra grisa i molt pedregam com totes les altres, on hi ha el restaurant Sole Mio.
    El recorregut comença ser una mica trencacames degut al puja-baixa continu del camí, com les dents d’una serra.
    Arribem a les petite i enclotades cales de Balantí o Valentí, on parem a fer el mos, per recuperar forces,i seguir camí per arribar al Cap del far Béar, passant per la petita cala de santa Catherine.
    Feta la foto de grup,enfilem pel caminoi en direcció al Fort de Biarra, fins a mitja pujada on el camí planeja en direcció nord, per acabar baixant al port comercial de Port Vendres.
    Es volteja el port fins davant l’esglèsia, pujant per la Route Stratégique, el carrer principal del Port,fins passar el super Lidl, on just al costat continua el camí de baixada a la platja de l’Oli ( no vull pas saber d’on surt aquesta nomenclatura), pujar a la urbanització de Reguers amb la seva cala i conti