Difficulté technique   Modéré

3,4
6,8

Vu 182 fois, téléchargé 9 fois

près de Les Angles, Occitanie (France)

Ruta circular amb esquis de muntanya pel Pirineu Oriental a la comarca del Capcir.

Aquesta ruta té la sortida i arribada al poble de Les Angles.

Quan arribem al poble de les Angles, agafem a l´esquerra carretera que puja a una urbanització direcció Nord, al arribar a les ultimes cases de la Urbanització, trobem a l´esquerra un aparcament on deixem el cotxe.

Sortim del aparcament amb els esquis als peus i de seguida agafem una pista forestal a la dreta, seguint direcció Ponent, la pista té poc desnivell i quan arribem a un torrent, deixem la pista i comencem a pujar a l´esquerra seguint un camí marcat com un PR en mig d´un bosc de pins, arribem al estany de La Balmeta, el creuem per la banda dreta, comencem a pujar més decididament, seguint ara direcció Nord, pugem una dreta pala per la dreta, a prop del bosc, per tal d´evitar possibles allaus degut a que hi ha una bona tova de neu nova, quan més amunt pugem més fort es el vent, fins el punt que desistim d´arribar al cim del Puig del Pam, ens quedem a uns 100 metres de desnivell per sota del cim. Baixem per la mateixa pala on hem pujat, quan arribem al torrent tornem a posar pells i seguint el torrent arribem a la cabana de La Balmeta. Seguim direcció Sud, passant per una zona força planera, seguint un torrent i uns petits estanyols, desprès, comencem a pujar i anem girant direcció Sud Est passant pel mig de bonics boscos de pi, quan deixem el bosc ja podem veure de lluny la creu del cim del Mont Llaret, acabem d´arribar al cim, trèiem les pells i, finalment baixem seguint les pistes de l´estació de Les Angles fins arribar al aparcament on tenim el cotxe.