Durée  2 hours 44 minutes

Recorded novembre 2018

6,1

Vu 113 fois, téléchargé 7 fois

près de Castellcir, Catalunya (España)

Circular des de Castellcir en btt electrificada. Es pot fer tota la ruta sense motor: hi ha tres pujades dures factibles on caldrà empentar la bici si no estàs fort però són trams curts.

Video: https://vimeo.com/303115779

Dificultat tècnica sobretot per la humitat, terra lliscant i rieres plenes. En temps sec serà més senzill amb tres pujades curtes dures i tècniques però factibles.

Només sortir de Castellcir trobem un parell de corriols amagats i un salt d'aigua preciós sota La Roca, seguiu els punts de pas atentament i vigileu les relliscades si el terreny està humit, és fàcil perdre's.
Després d'aquests corriols inicials la ruta segueix per pista de Ca l'Antoja i camí de la Torrassa dels Moros (quasi enderrocada) cap al Castell de la Popa on pugem pel camí dret i pedregós que pot resultar durillo sense ajut elèctric. Com a premi a la pujada visiteu el castell i les seves vistes.
Des del castell marxem per camí (fàcil si ja han enretirat el brancam de netejar el bosc) i pels camps --humits i tous a la tardor-- cap a la Casanova del Castell.
Per equilibrar els senders i la pujada trio un descens per pista ràpida amb alguns salts, de les que m'agraden, vora el Serrat del Colom cap a la riera de Castellcir que, després de les setmanes més plujoses de fa molts anys, avui és quasi riu.
Travessem dues vegades a gual i remuntem per pista ample i suau la riera de Castellcir i el torrent de la Sauva Negra.
A tocar de la tanca on agafem camí a dreta hi ha el pou de glaç Cavaller una mica amagat i ensolsit a l'esquerra (pujant) de la pista. Tancant el portal darrere nostre entrem de ple a la fageda de Sauva Negra, quina meravella... la pujada es fa prou bé i en moderar la velocitat fruirem encara mes del bosc fins trobar una baixadeta mes endavant.
Comença el corriol, la pujadeta, i travessem i deixem el torrent de Sauva Negra. Aquí hi ha un tram que puja incòmode pels regerots i pedregar, total son uns 300m màxim.
Aviat la pujada es fa agradable, revolt tancat, i en tombar a dreta dalt de tot cap a la solella de Sta Maria tenim vistes i comença un dels senders macos del recorregut, en baixada ràpida suau, terreny fàcil i flow entre els arbres, 1400m de plaer...
El descens acaba just abans de creuar un altre torrent, ATENCIÓ: a dreta i pujada a sac. Avui, concentrat, amb el Turbo al 75% l'he pogut pujar amb un sol peu a terra. Ahir, en canvi, no hi va haver manera... És un punt difícil però curt seguit d'una pujada cafre on cal estar electrificat o fort per no arrossegar la bici una mica. El bosc és fabulós, pregon i salvatge. Si em perdo busqueu-me per aquí, a la baga de Pujalt.
Aquí s'acaba la diversió per avui: cal tornar d'hora així que baixo per la pista del Soler de l'Espina, travesso el torrent del Soler, faig foto a les dues basses i amunt sense cap gràcia un qm de pista horrorós cap a Sta Coloma. Visita al Roure monumental, ganyip i avall cap a Castellcir per la pista que té un tram asfaltat al final.

Font de La Roca

Sender

dreta-esquerra

Priner dreta amunt i de seguida esquerra avall
Chute d'eau

Salt d'aigua

Glaó sobtat, no et distreguis mirant el salt d'aigua

GUAL

Santa Coloma

Torrassa dels moros

Pou de glac Cavaller

A l'esquerra just abans de la tanca