Durée  10 hours 9 minutes

Uploaded 18 novembre 2018

Recorded août 2016

Vu 81 fois, téléchargé 6 fois

près de Le Rest, Bretagne (France)

La ruta a
[CAT]
Etapa 02 - Mellionec-Pontivy-Rohan-Josselin

Després de fer un molt bon esmorzar, anem a retrobar el canal de Nantes a Brest, tot creuan camps de pastura, en el punt on l’havíem deixat el dia anterior, creuem de nou l’esclusa i el seguim cap a Nantes.

Passem vora Guarec fins trobar el trencall de l’abadia del Bon repòs. Hi fem una breu visita per les seves instal·lacions i ens endinsem per la pista asfaltada, amunt tot creuant una carretera principal fins anar a buscar una via verda. Una vegada a la via verda, es circula molt ràpidament, hem guanyat desnivell, a sota nostra, el canal s’ha convertit en un immens llac, el llac de Guerlédan, que divisem a la llunyania. La via verda ens porta vora Mur-de-Bretanya, en aquest punt una petita carretera local ens porta a la presa del llac en una ràpida baixada, on podem recuperar la pista vora el canal.

Resseguim de nou el canal, la seva ribera es molt salvatge, hi ha abundant vegetació producte dels petits llacs i llacunes que s’hi han format. La pista però, esdeve mig pavimentada i la seguim fins a Pontivy. En aquesta població ens sortim de la ruta del canal per anar a fer un tomb per la població, fem una visita al Castell du Rohan, creuem el centre de la població i continuem de nou per la vora del Blavet cap el canal.

A partir d’aquest punt, el canal es molt més maco, amb abundant vegetació de ribera i molt més ben cuidat, sobretot en passar vora les escluses, amb zones enjardinades i plens de flors. De tant en tant trobem trams amb les escluses molt juntes, guanyant molt desnivell en poc espai per salvar petits turons, tant aviat pujem com baixem. En aquest punt al canal ja hi naveguen petits baixells. Vàrem trobar una parella que anava amb un curiós enginy, una bicicleta lligada sobre uns taulons que aquests a la vegada estaven lligats a uns bidons i, la bicicleta, accionava unes pales a l’aigua que generaven moviment.

El camí del canal esta molt ben engravillat, i, de tant en tant també està asfaltat, vora les poblacions hi trobem petits embarcadors, piscines d’esbarjo i llocs d’estiueig. La calor ens farà reposar sota alguna ombra, en les poques fonts que trobem aprofitem per refrescar-nos. Arribant a la població de Josselin els baixells ja són de dimensions considerables. Igualment de considerable és el castell que hi ha en aquesta població, bonica estampa del castell vora el canal. Aprofitem per fer un glop en un bar proper per poder calmar la sed, estem tips de veure aigua i prendrem una cervesa.

Som vora el final d’etapa, seguim per la pista ara asfaltada per la vora del canal, trobem un petit forat per on comuniquem amb una pista amb força herbei, ens trobem amb un curt molt dret pujador on em cal posar el molinet i arribem a la chambre d’hôtes An Ti Coz vora Guillac. Tota una sorpresa, està regentat per una parella on l’home, és un cambotjà que li agrada la cuina, ens deleitarà amb un abundant sopar de cuina cambotjana que n’hi ha per llepar-se els dits mentre compartim taula amb altres cicloturistes que estan fent la ruta del canal de Nantes a Brest.

[ES]
Etapa 02 - Mellionec-Pontivy-Rohan-Josselin

Después de hacer un muy buen desayuno, vamos a reencontrar el canal de Nantes a Brest, cruzando campos de pasto, hasta el punto donde la habíamos dejado el día anterior, cruzamos de nuevo la esclusa y lo seguimos hacia Nantes.

Pasamos cerca de Guarec hasta encontrar el desvío de la abadía del Buen reposo. Hacemos una breve visita por sus instalaciones y nos adentramos por la pista asfaltada, hacia arriba cruzando una carretera principal hasta ir a buscar una vía verde. Una vez en la vía verde, se circula muy rápidamente, hemos ganado desnivel, debajo nuestra, el canal se ha convertido en un inmenso lago, el lago de Guerlédan, que divisamos a lo lejos. La vía verde nos lleva cerca Mur-de-Bretaña, en este punto una pequeña carretera local nos lleva a la presa del lago en una rápida bajada, donde podemos recuperar la pista junto al canal.

Seguimos de nuevo el canal, su ribera es muy salvaje, hay abundante vegetación producto de los pequeños lagos y lagunas que se han formado. La pista pero, deviene medio pavimentada y la seguimos hasta Pontivy. En esta población nos salimos de la ruta del canal para ir a dar un paseo por la población, hacemos una visita al Castillo du Rohan, cruzamos el centro de la población y continuamos de nuevo por el borde del Blavet hacia el canal.

A partir de este punto, el canal es mucho más bonito, con abundante vegetación de ribera y mucho más bien cuidado, sobre todo al pasar cerca de las esclusas, con zonas ajardinadas y llenos de flores. De vez en cuando encontramos tramos con las esclusas muy juntas, ganando mucho desnivel en poco espacio para salvar pequeños cerros, tan pronto subimos como bajamos. En este punto del canal ya navegan pequeños barcos. Encontramos una pareja que iba con un curioso ingenio, una bicicleta atada sobre unos tablones que estos a su vez estaban ligados a unos bidones y, la bicicleta, accionaba unas palas en el agua que generaban movimiento.

El camino del canal está muy bien engravillado, y, de vez en cuando también está asfaltado, cerca de las poblaciones encontramos pequeños embarcaderos, piscinas de recreo y lugares de veraneo. El calor nos hará reposar bajo alguna sombra, en las pocas fuentes que encontramos aprovechamos para refrescarnos. Llegando a la población de Josselin los barcos ya son de dimensiones considerables. Igualmente de considerable es el castillo que hay en esta población, bonita estampa del castillo junto al canal. Aprovechamos para hacer un trago en un bar cercano para poder calmar la sed, estamos hartos de ver agua y tomaremos una cerveza.

Estamos cerca del final de etapa, seguimos por la pista ahora asfaltada por la orilla del canal, encontramos un pequeño agujero por donde comunicamos con una pista con bastante hierba, nos encontramos con un corto y muy derecho subidor donde necesito poner el molinillo y llegamos la chambre d'hôtes An Ti Coz cerca de Guillac. Toda una sorpresa, está regentado por una pareja donde el hombre, es un camboyano que le gusta la cocina, nos deleitará con una abundante cena de cocina camboyana que está para chuparse los dedos mientras compartimos mesa con otros cicloturistas que están haciendo la ruta del canal de Nantes a Brest.

[FR]
Étape 02 - Mellionnec-Pontivy Rohan Josselin

Après avoir fait un très bon petit déjeuner, nous allons redécouvrir le canal de Nantes à Brest, à travers les champs d'herbe, au point où nous avions laissé la veille, nous avons traversé à nouveau la serrure et continuer à Nantes.

Nous avons passé environ GUAREC jusqu'à trouver le détournement de l'abbaye de Bon repos. Nous faisons une brève visite à ses installations et nous nous déplaçons le long de la voie pavée, jusqu'à traverser une route principale pour aller chercher une voie verte. Une fois sur la voie verte, il fonctionne très rapidement, nous avons gagné l'altitude, en dessous de la nôtre, le canal est devenu un immense lac, le lac de Guerlédan, que nous avons vu dans la distance. La voie verte conduit près de Mur-de-Bretagne, à ce stade, une petite route locale mène au lac de barrage dans une descente rapide, où l'on peut récupérer la piste le long du canal.

Encore une fois suivre le canal, sa rive est très sauvage, il est le produit de la végétation abondante de petits lacs et étangs qui se sont formés. La piste mais milieu devient ouvert et continuent à Pontivy. Dans cette population, nous sommes sortis de la route du canal d'aller pour une promenade autour de la ville, nous faisons une visite au château du Rohan, a traversé le centre de la ville et de continuer à nouveau au bord du Blavet vers le canal.

De ce point, le canal est beaucoup plus agréable, avec la végétation riveraine abondante et beaucoup plus prudent, en particulier lors du passage près des écluses, des jardins et des espaces fleuris. Parfois, nous trouvons des sections avec des serrures rapprochées, ce qui rend beaucoup d'irrégularités dans peu d'espace pour sauver les petites collines, dès que nous sommes descendus. À ce stade, le canal et la voile de petits bateaux. Nous avons trouvé un couple qui était avec un esprit curieux, un vélo fixé sur des planches qui à leur tour, ont été liés à des tambours et le cyclisme, le déclenchement des pelles en mouvement de production d'eau.

Le chemin du canal est bien serrait, et parfois aussi asphaltée, près des villes sont petites jetées, les piscines de loisirs et centres de villégiature d'été. La chaleur va nous faire tenir sous peu d'ombre, dans les quelques sources que nous avons trouvé a eu l'occasion de se rafraîchir. En arrivant à la ville de bateaux Josselin sont déjà de taille considérable. Tout aussi important est le château qui se trouve dans cette ville, belle image du château le long du canal. Profitez de cette occasion pour faire une boisson dans une proximité pour étancher la soif de la barre, nous sommes fatigués de l'eau voir et prendre une bière.

Nous sommes près de la fin de l'étape, nous suivons la piste maintenant ouvert le long du canal, nous avons trouvé un petit trou par lequel communiquer avec une piste avec assez d'herbe, nous trouvons un relanceur court et très simple où je dois mettre le moulin et obtenu le chambre d'hôtes An Ti Coz près de Guillac. une surprise, est géré par un couple où l'homme est un Cambodgien qui aime la cuisine, nous vous gâter avec un dîner copieux de la cuisine cambodgienne est délicieuse que nous partageons une table avec d'autres cyclistes qui font la route du canal Nantes à Brest.