• Photo de Provence: Graveson - Pont du Gard 16/09/2012

Difficulté technique   Modéré

Uploaded 18 avril 2013

Recorded septembre 2012

près de Graveson, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

We fietsen uit het rustige Provençaalse stadje Graveson over de vlakke landweg D80 naar Tarascon waar we de Rhône oversteken en stroomopwaarts volgen naar Comps. Een landelijke tocht voert via Meynes en Sernhac naar Remoulins waar we de indrukwekkende Pont du Gard bezoeken, een zeer goed bewaarde Romeinse aquaduct over de rivier Gard. We verlaten Remoulins langs de wat drukkere N100, maar kiezen al snel voor de rustige maar af en toe flink hellende wegen richting Fournès en Théziers. In Aramon kruisen we weer de Rhône en keren via Barbentane terug naar Graveson.

Nous pédalons du village provençal calme de Graveson sur le D80 à Tarascon où nous traversons le Rhône, que nous suivons en amont à Comps. Par un sentier rural via Meynes et Sernhac à Remoulins, où nous visitons l'impressionnant Pont du Gard, un aqueduc romaine sur le Gard très bien conservée. Nous quittons Remoulins long de la N100, mais choisissons vite les routes tranquilles (mais parfois assez enclines) à Fournès, Theziers et Aramon où à nouveau nous traversons le Rhône et retournons via Barbentane à Graveson.

We cycle out of the quiet Provencal village of Graveson on the flat country road D80 to Tarascon where we cross the Rhone and follow upstream to Comps. A countryside ride via Meynes and Sernhac leads to Remoulins, where we visit the impressive Pont du Gard, a very well preserved romaine aqueduct over the river Gard. We leave Remoulins along the N100, but quickly choose the quiet but occasionally quite inclined roads to Fournès, Theziers and Aramon. Here we cross again the Rhone and cycle via Barbentane back to Graveson.
Beaucaire France
Théziers, Chapelle Saint-Amand
  • Photo de Foto 5
Route D19 - Les Plaines
Le Bistroquet Rue de la République Graveson, Provence-Alpes-Côte D'Azur, 13045, France 4-90957920
Meynes France
Sernhac France
Tarascon France

• Photo de bonnyns paul

bonnyns paul 20 mai 2018

Indien in je in die streek bent, zeker doen. Enkele pittige hellingen.