Durée  7 hours 33 minutes

Publié 7 septembre 2018

Recorded juillet 2018

Vu 194 fois, téléchargé 5 fois

près de Hössgang, Lower Austria (Austria)

La “Ruta del Danuvi” és una ruta cicloturista que segueix aquest important riu europeu. El seu tram més conegut i ben acondicionat és el que va de Passau (a Baviera, Alemanya) fins a Viena. Transcorre majoritàriament per territori austríac, amb paisatges de gran bellesa i molt variats i passa per pobles històrics amb molt d’encant.

La ruta és totalment planera i apta per a qualsevol persona. Diferents agències ofereixen lloguer de bicicletes (tant estàndards com elèctriques), reserva d’hotels i trasllat d’equipatges. Està perfectament senyalitzada (en alemany cal seguir les indicacions “Donauradweg”) i és d’ús exclusiu per a bicicletes, el que fa que la pedalada sigui molt tranquila i relaxada. Només en algun petit tram es segueixen sectors curts compartits amb cotxes. En la major part d’aquesta zona del trajecte que va de Passau a Viena es pot triar la riba Nord o la Sud per a fer el recorregut, si bé en alguns sectors només es pot seguir una de les 2. La connexió entre ribes es pot fer mitjançant ponts o, en algunes poblacions, utilitzant petites barques transbordadores que permeten creuar el riu amb les bicicletes per un mòdic preu.

Durant el trajecte, es travessen diferents centres històrics (Melk, Dürnstein, Krems, etc.) i es poden conèixer importants monestirs, castells, museus, etc.

A destacar també que alguns trams del recorregut es poden fer en vaixell, cosa que permet descansar en alguna etapa i que encara dona més encant al viatge. En el nostre cas, vàrem fer en vaixell el tram inicial, entre Passau i Schlögen (1a etapa) i el tram entre Melk i Dürnstein (4a etapa), ja que si no ens sortia una etapa massa llarga i el vaixell permet a més gaudir molt de les terrasses de vinyes de la preciosa regió vinícola de Wachau. Cal estar sempre molt atents als horaris dels vaixells, ja que són molt limitats, fins i tot a l’estiu.

El millor és fer el recorregut amb la guia “Danube Bike Trail”, que normalment subministren les agències de viatge si s’organitza la sortida a través d’elles.

La meva principal recomanació és fer la ruta amb total tranquilitat, aturant-se tant com calgui per gaudir de les poblacions, paisatges, elements culturals i gastronomia de la zona.
_______________

En aquesta preciosa tercera etapa hem combinat bicicleta i vaixell (amb el que hem fet el tram Melk-Dürnstein, amb unes precioses panoràmiques de les terrasses de vinyes de la regió vinícola de Wachau). També es passen poblacions de gran interès, destacant la preciosa Dürnstein, amb la seva curiosa església blava, i Weissenkirchen. Abans de l’inci de la ruta, hem creuat amb barca transboradora de la riba Nord a la riba Sud a Grein.

Aspectes destacats de la 3ª etapa (Grein-Krems):
- Recórrer el centre centre del poble de Grein (punt de partida).
- Visitar el poble de Ybbs.
- Si hi ha temps (en cas de prendre el vaixell), visitar el centre històric de Melk.
- A la regió de Wachau, aturar-se als pobles de Weissenkirchen i, especialment, Dürnstein, que té un gran encant (tot i ser molt turístic).
- Val molt la pena provar alguns dels vins blancs locals d’aquesta zona, sobretot de l’ afamada varietat Riesling. Hi ha diversos cellers durant el recorregut.
- També és molt recomanable quan fa bon temps fer un bany a la riba del riu: a Dürnstein concretament, hi ha una platgeta perfecta per a fer-ho.