Vu 933 fois, téléchargé 6 fois

près de Arenys d'Empordà, Catalunya (España)

Ruta realitzada en 8 etapes:
1er. de Arenys de l'Empordà - Amélie les bains Palalda.
2on. de Amélie les Bains Palalda - Prades.
3er. de Prades - St. Paul de Fenouillet.
4rt. de St. Paul de F. - Carcassonne.
5è. de Carcassonne - St. Pons de Thomières.
6è. de St. Pons de T. - Narbonne.
7è. de Narbonne - Perpinyà.
8è. de perpinyà - Arenys de l'Empordà.

7 commentaires

• Photo de bttpower

bttpower 6 mai 2015

Hola gatigat! Molt bona ruta, la tenim a la llista com la ruta per a aquest estiu! Unes preguntes:

- Es 100% asfalt? La volem ver amb la de carretera.
    - Vas anar de càmping, tenda o hotels/hostals?

Gràcies!

gatigat 6 mai 2015

Bon dia, va ser una ruta sobre la marxa i la veritat es que ens va agradar molt. No es 100% asfalt, nosaltres anavem amb btt i alforges.
    En els trams que vàrem agafar terra crec que hi ha l'alternativa amb asflat. tot i que sempre busquem les carreteres menys transitades, també varem aprofitar un tram com de via verda a la sortida de Narbonne fins a Port-la-Nouvelle (etape 7), per què pasava pel costat del llac i molt a prop del mar.
    En l'última etapa al coll de Manrella (es la frontera entre França i Catalunya hi ha el tram final pel costat francés que no es asfaltat, puja la carretera D-13 fins al poble o urbanització "les Illes" i allà comença una pista de terra fins al costat Català on hi ha la Ctra G-505. Es una llàstima per què surt un recorregut molt macu en aquest coll.
    Respecte als allotjaments no teniem res reservat i anem sobre la marxa: dir que sempre busquem barato i si pot ser evitem hotels i llocs turistics per asaborir l'esència dels pobles i la seva gent. A i sobre tot que ens puguin guardar les bicis.
    La sortida era des de casa d'un amic.
    1 etapa en un hotel.
    2 etapa en un hotel (una mica masa car per nosaltres) a prades per què tot estava ple per un festival i fira i plovia molt i era tard i no ens varem poder desplaçar a buscar. tenen càmping.
    3 etapa: Aquí sorpresa; els pagesos tenen com una cooperativa que lloguen habitacions (seria com una casa rural). Nosaltres varem trobar una a dins el poble, molt destartalada (ja ens va això), però amb una gent molt amable i parlen mig català. Sortint d'aquí al cap de poquet i en pujada, a les gorges hi ha una "esglesia" a les roques molt xula, per visitar.
    4 etapa Hotelet al mig i molt a prop del castell: aquí no hi ha d'haver problema per trobar allotjament, hi han camping però estan una mica lluny. Nosaltres estavem al Carrer Verdum aprop de l'oficina de turisme.
    5 etapa a l'hotel restaurant Le somail al carrer principal.
    6 etapa, desprès de molt buscar varem trobar un "alberg" a darrer la Catedral Saint-Just a la plaça Roger Salengro. Tenia el bàsic, Força nou i estàs al mig per anar a menjar i visitar. No recordo si ens varem tenir que fer els carnets d'albergista. Aquí es nota el turisme que omple i sobretot els del canal du midi. Aquí varem patir un a mica per trobar allotjament, tot i que sempre anem amb la tenda de campanya per si de cas.
    7 etapa: a Perpinya també ens va costar força trobar lloc, be si busques que siguin econòmics. al final al carrer que dona a l'estació de tren hi havien alguns llocs baratos. Av. General de Gaulle.

Espero haver pogut ajudar, si recordo la cooperativa dels pagesos ens ho dic.

gatigat 11 mai 2015

Respecte als allotjaments del "pagesos" francesos us paso l'enllaç que ja l'he trobat: www.accueil-paysan-languedoc-rousillon.com

Accueil Paysan Languedoc Rousillon
    12, rue des Genênts - 11300 Limox
    tel. 04 68 31 01 14
    e-mail: languedoc-rousillon@accueil-paysan.com

• Photo de bttpower

bttpower 11 mai 2015

gatigat, moltíssimes gràcies per tota la info detallada! Si acabem fent aquesta ruta ens serà de gran ajuda! Gràcies :)

• kamanu_al 1 nov. 2016

Buenas,
    Tenemos pensado un amigo y yo hacer esta ruta la semana que viene, y queriamos saber tu opinión sobre si esta bien hacerla con BTT con remolque en vez de alforjas,
    Gracias de antemano,

gatigat 2 nov. 2016

hola kamanu_al, nosotros la hicimos con btt. Es practicamente todo asfalto, intentando ir por carreteres comarcales o con poco transito. Pistas de tierra pisamos saliendo de Narbona por una via verde y para saltar a Catalunya, en el tramo final por la parte francesa. Creo que algún otro tramo de pista, pero siempre son buenas.

Tema remolque para cicloturismo lo tengo pendiente, creo que tiene que ser mejor que con alforjas.