Durée  8 hours 35 minutes

Publié 20 août 2018

Recorded août 2018

Vu 362 fois, téléchargé 17 fois

près de Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Dues eBikes i dues btt sense ajuda, ruta circular des de Baqueira.

Vídeo

Una volta llarga que comença amb trams de camí ral preciosos amb tendència a la baixada, segueix amb la llarga pujada en dos trams consecutius al saut deth Pish i coll de Varradós i acaba amb la remuntada per pista i descens a Baqueira.

Sortim pel camí del Pont de Ressèc, passem de llarg Tredòs i remuntem a Unha i Salardú, Gessa i Arties pel camí Ral GR-211 sender amb vistes i poca dificultat, molt maco per Garòs Casarill fins a Vielha.

Pel GR-211.1 i tram de Pedals d'Occitània deixem Vielha cap a Gausac i prenem un tram de sender ombrívol espectacular meravellós fins que creuem el riu i ctra cap Arròs per pujar la carretera estreta asfaltada transitada cap al salt del Pix.

Fins aquí hem fet uns 22Km de baixada amb algunes remuntades curtes des de 1500m a 870m i ara ens toca una pujada dolorosa (pels cotxes i l'asfalt) en dos trams:
Primer els 11Km i +800m asfaltats cap el Saut deth Pish i després +500m més de pujada fins al coll de Varradòs (que està a 2050m) en quasi 7Km de pista de muntanya espectacular que es fa dura per la distància acumulada ja que culminem amb 41Km de sortida a les cames. Pujada assolellada però fresqueta per l'alçada, va bé haver parat al Pix per reposar i recuperar una mica.

Del coll de Varradós a Bagergue baixada ràpida pistera de 9Km, a Bagergue s'hi pot menjar, hi ha restaurants i hotel i 2Km abans també hi ha un refugi a la mateixa pista.

Canviem la pujada dura de Bagergue per la pista que també puja però més suaument uns quatre quilòmetres per remuntar escassos 300m de desnivell fins arribar a la carretera de Baqueira on iniciem el tram de baixada final fins al punt d'inici de la ruta inclòs el senderet dret i preciós que remata la sortida.