Durée  6 hours 41 minutes

Uploaded 16 février 2014

Recorded février 2014

Vu 5636 fois, téléchargé 290 fois

près de Cantallops, Catalunya (España)

(15-02-2014) Sortim de Cantallops i tenim dues opcions, per la pista principal o pel camí de les marrades (és igual ja que les dues es troben una mica més amunt, però la principal és la més fàcil i ràpida)

Continuem pujant, passem pel coll de Medàs i arribem al pont de l'Anyet, on hi ha el trencant del castell de Recasens (el deixem per a la tornada).

Continuem recte i una mica més amunt trobem a la dreta la pista per on baixarem, passem per la font Rovellada de Dalt i una torre anomenada el Pentinador i poc desprès arribem al veïnat de Requesens, també anomenat la Cantina.

Seguim i pocs metres més amunt hi ha una cruïlla senyalitzada, la pista de la dreta puja al Puig Neulós per coll Forcat (hi ha trossos no ciclables), nosaltres agafem la de l'esquerra, ciclabe 100 % i que coincideix amb el GR 11 a la Jonquera.

Passem per on es va estavellar l'avió francès que va participar en l'extinció de l'incendi del juliol de 1986 i arribem al coll de l'Auleda. Seguim cap al coll del Pla de l'Arca, passem per Sant Martí de l'Albera i arribem a la carretera D-71A.

Aquesta carretera passa pel coll de l'Ullat, la font Reina de les Fonts, el coll del Pou i fins Puig Neulós on s'acaba.

Baixem fins al coll del Pou, on canviem de vessant i baixem fins al pont de l'Anyet, el creuem i just a l'altra banda hi ha la font Rovellada de Baix, des d'on pujarem al castell de Requesens.

Des del castell baixem cap al pont i directes a Cantallops per la pista principal o per la variant. Nosaltres hem pujat per la principal i baixat per les Marrades.

Érem la iaia Montse i l'avi Pep
Total temps en moviment 5h 22m

16 commentaires

• Photo de bttfigueres

bttfigueres 3 mars 2014

Gràcies per compartir aquesta ruta, una joia de ruta, l'hem agafat de base i l'hem canviat un xic pero no deixa de ser espectacular. Amb publicacions així gaudeixes de la BTT.

avipep 5 mars 2014

Moltes gràcies pel comentari i la valoració.

• Photo de naso

naso 25 août 2014

Avui em fet la ruta variant una mica, ja que no hem anat a l'avió. Ha estat genial!

avipep 26 août 2014

Hola naso:
    M'alegro que t'hagi agradat, la propera vegada passa per l'avió, la pista és bona i no té rampes molt fortes.
    Si es va just de temps es pot començar al costat del pont de Recasens i s'escurça la ruta uns 10 km.
    Gràcies per la valoració.

• Photo de surferoliva

surferoliva 20 oct. 2016

Espero poder hacer esta ruta algún día, gracias por colgarla en Wikiloc y por el excelente reportaje.

avipep 21 oct. 2016

Gracias surferoliva y espero que el dia que la hagas la disfrutes mucho. https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/puig-neulos-des-de-cantallops-6152691/photo-3358925

• Photo de roads

roads 29 sept. 2017

Molt bona ruta per fer amb temps, l'ultim tram s'ha fet molt dur pel cansament acumulat pero despres val molt la pena fer la baixada. Tornare a repetir.

avipep 5 oct. 2017

Hola roads: gràcies per la valoració i estic completament d'acord amb tu, que si la repeteixes, ja conexeint-la, es gaudeix molt més.

• isaac antunez 15 oct. 2017

Segunda ruta realizada con exito

avipep 16 oct. 2017

Me alegro isaac antunez y muchas gracias por la valoración.

• Photo de Rix1978

Rix1978 10 déc. 2017

Bones,
    El passat 8 de Desembre la varem fer i ens va encantar, tot i el patiment del total de 30 kms de pujada quasi continua. Tot i el tram de pujada en asfalt per la part de Sant Martí de l'Albera és molt recomanable, pels paisatges i per la imponent alçada dels pins a dalt del refugi.
    Varem enganxar molt fort vent de tramuntana i boira i no varem poder acabar d'arribar fins a les antenes del Puigneulós, els 14 kms seguits de baixada es varen fer eterns degut al fort vent, el fred i la quantitat de pedres que hi ha que no pots perdre la concentració, per aquest motiu varem "pasar" de veure el castell de Requesens.
    El millor de tot és trobar-te les vaques en filera o agrupades i pasar pel costat i ni immutar-se.
    Hi tornarem però en una altra época de l'any, segurament finals de primavera o principis d'estiu.

avipep 11 déc. 2017

Moltes gràcies Rix1978 pel teu enriquidor comentari i ha repetir s'ha dit, que val molt la pena pujar al Puig Neulós.

• Photo de Th3WolFs

Th3WolFs 26 août 2018

Es pot fer amb 4x4? Gracies

avipep 26 août 2018

Hola Th3WolFs: quan la varem fer nosaltres, hi vam trobar diverses portes metál.liques tancades amb clau i rètols de prohibició circulació motoritzada, tan al cantó Francés com al Català.

• Photo de ricardmasoliver

ricardmasoliver 20 juin 2019

I have followed this trail  vérifié  View more

Matinal de molt bon fer, per pistas de tota mena, amb vistes impressionants, des de Roses fins al massís del Montgrí per al costat de Catalunya, igualment per la part del Rosello, un molt bon dia, per el poc Sol i la falta de Tramuntana, cosa rara en aquest indret.
    Gracies Avipep

avipep 20 juin 2019

Moltes gràcies ricardmasoliver pel comentari i la valoració de la ruta. En tinc molt bon record d'aquesta ruta. Molt aviat penso repetir-la, ara amb la e-bike, allargant una mica el quilometratge.