Durée  3 days 5 hours 22 minutes

Publié 2 juin 2019

Recorded avril 2019

Vu 77 fois, téléchargé 5 fois

près de Setcases, Catalunya (España)

Track de la ruta del Ter sencera, des de l estació d esquí de Vallter fins a la Gola del Ter a L Estartit. Al llarg dels seus 225 kms aproximadament, ens porta des d el Pirineu fins a la mediterrània, travessant 5 comarques del nostre pais, i passant dels 2400 metres a Vallter al nivell del mar a l Estartit. Pel camí passarem per pobles alguns dels quals ni sabia que existien, d una gran bellesa i situats en entorns que ens captivaran. Les quatre etapes en que vaig fer la, tenen diferent perfil. La primera que va de Vallter fins a Ripoll, te un primer tram, de baixada pronunciada i per carretera fins a Vilallonga, es aquesta una etapa senzilla i que ens permet coneixer llocs com el Cami de les Eugues o el poble de la Roca, sense oblidar el pas per Camprodon o Sant Joan de les Abadeses.
La segona em porta de Ripoll fins a Manlleu, tot i ser un perfil basicament de baixada, no es una etapa senzilla, tecnicament te alguns trams una mica exigents i alguns que directament s han de fer a peu. Tot i això, si hagués de tornar a fer la ruta, em plantejaria fer les dues primeres etapes en un sol dia, entenc que tenint en compte els kms, uns 95, i el desnivell, sense presses es viable. La tercera etapa es potser la mes complicada, tot i que si tenim en compte la seva singularitat, es por fer be. Hem d anar provissionats, doncs hi ha un tram bastant llarg on no pasarem per cap poble ni cap punt on puguem avituallar-nos. Transcorra tota ella per pistes i carreteres amb poc trànsit i el desnivell, excepte la pujada per carretera fins al Parador de Sau i algun altre petit tram, no es excessiu. Pasem per alguns dels llocs mes macos de tota la ruta i en val la pena gaudir-ne. Una vegada arribem al Pasteral i fins a Girona, seguim la ruta del Carrilet. La darrera etapa, totalment diferent, es deixa enrera la muntanya, i rodem per camps i mes camps, les pollancres entre Girona i Cervià de Ter i despres camps de fruiters. m acompanyen fins a Torroella....a partir d aqui una pista al costat del Ter, em porta fins a la Gola, etapa senzilla, planera....però marcada per l esforç de les etapes anteriors i en el meu cas, pel fort vent que va fer.