8,5

Vu 6825 fois, téléchargé 191 fois

près de Bourisp, Midi-Pyrénées (France)

ESPAÑOL:
Ruta por el pirineo francés, alrededor del pueblo y de la estación de esquí de St-Lary-Soulan. Utilizamos la carretera que sube a la estación de esquí para ganar altura. Son 1450 mts de desnivel que superamos con 17 kms. El último tramo, en el que alternamos carretera y pista, nos hace disfrutar de vistas espectaculares mientras subimos por sus paellas. La cota máxima la logramos en el Col de Port, a partir de aquí comenzamos el descenso por el sendero GR10, durante 11 kms. Al principio, con un descenso progresivo por zona de prados, disfrutamos de impresionantes vistas del pico Arbizon y el pueblo de Aulon al fondo del valle. Después entramos en una zona de bosque en la que hay que andar un poco. El sendero baja más decididamente y por alguna zona bastante técnica que habrá que superar a pie. Donde disfrutamos es en su parte final, con largas y rápidas diagonales en buen estado, por el interior del bosque. La ruta es ideal para hacerla en época de otoño, disfrutamos de la explosión de color característica de esta estación.

CATALÀ:
Ruta al pirineu francès, pels volts del poble i de l’estació d'esquí de St-Lary-Soulan. Utilitzem la carretera que puja a l'estació d'esquí per guanyar alçada. Són 1450 mts de desnivell que superem amb 17 kms. L'últim tram, en el que alternem carretera i pista, ens fa gaudir de vistes espectaculars mentre pugem per les seves paelles. La cota màxima l'assolim al Col de Port, a partir d'aquí comencem el descens pel corriol GR10, durant 11 kms. Al principi, amb un descens progressiu per zona de prats, gaudim d'impresionants vistes del pic Arbizon i el poble d'Aulon al fons de la vall. Després entrem en una zona de bosc en la que cal caminar una mica. El corriol baixa més decididament i per alguna zona bastant tècnica que caldrà superar a peu. On disfrutem és en la seva part final, amb llargues i ràpides diagonals en bon estat, per l'interior del bosc. La ruta és ideal per fer-la en època de tardor, gaudim de l'explosió de color característica d'aquesta estació.