Durée  2 hours 45 minutes

Recorded avril 2009

9,3

Vu 4104 fois, téléchargé 243 fois

près de Salomó, Catalunya (España)

Comencem a pedalar, entre oliveres i feixes de pedra seca cap al Mas Boronat, passem ple Bosc dels Plans i sense adonar-nos ja som Bonastre on agafem el GR-92 comencem pujant però aviat esdevé una baixada sinuosa i divertida, això si amb algun pas tècnic, que ens deixa gairebé a la Pobla de Montornés.

Ben aviat trobem el traçat de l’AVE que el passarem per sobre, per sota, en paral•lel... Creuem el camí de la Nou i agafem el camí de Rubials que es força variat amb algun sender i camins estrets i pedregosos, després de Rubials , en runes , el camí s’eixampla, tornem a fer un sender per les Muntanyes del Mestret que ens porta a travessar la via del tren per un pas a nivell, anem a espetegar a una pista formigonada i passem a fregar de La Nou de Gaia.

Tornem a seguir el GR-92 per un caminet entre parets de pedra seca, passem per sota un viaducte i arribem a La Riera de Gaia que es el punt més baix de la ruta, al sortir comencem a pujar passant rascant la Cativera, seguim pujant paral•lels al Pantà de Gaià fins una mica més amunt del Mas del Cardenal, una baixada i un repatxonet ens tornen a Salomó.

7 commentaires

• Photo de albert.cs

albert.cs 9 avr. 2014

Ruta recomanable i fàcil de seguir encara que hi han trossos una mica plans. M'ha agradat la baixada pel GR-92! Gràcies per compartir!

• Photo de danigs

danigs 12 juil. 2014

En general la ruta està molt bè fins a La Cativera. A partir d'aquest punt i fins a Salomó es tot formigonat tret d'un tros de pista de res. Crec que la ruta milloraria molt evitant tot el formigó.

• Photo de albert.cs

albert.cs 13 juil. 2014

Tota la raó, potser es pot buscar un tros per pista o sender per a fer el track més divertit ;)

• Photo de totof

totof 13 juil. 2014

Hola danigs, la veritat es que fa tant temps que la vaig fer, el 2009, que no recordo que hi hagués tant formigó a la part que dius, però estic d’acord amb tu que com menys quitrà o formigó qualsevol ruta millora.
    T’agraeixo el comentari.
    Salut!!!

• Photo de totof

totof 13 juil. 2014

Hola albert.cs, ja ho veus tots tres estemd’acord.
    Aprofito per agrair-te tant els comentaris com la valoració de la ruta.
    Salut!!!

• Photo de danigs

danigs 13 juil. 2014

Es cert Totof, els camins els van asfaltant i pavimentant. A mes es van modificant amb el temps. Fas una ruta i al cap del temps aquest track segurament ha evolucionat.

Per la zona de Calafell ens pasa lo mateix. Hem d'anar modificant els tracks pel mateix motiu. Pero també es divertit sortir a explorar.

Jo no conec la zona de Salomó en quan a camins, pero estic segur amb lo que he vist que hi hauran moltes alternatives per evitar aquestos camins que van canviant. Es una zona molt chula!!

• Photo de mohikano72

mohikano72 30 juil. 2016

Hola, de Mas Boronat a Bonastre està senyalitzat? És més dur de La Pobla a Bonastre i tornar per Salomo o al contrari...gràcies i Salutacións