Vu 175 fois, téléchargé 11 fois

près de Solwaster, Wallonia (Belgique)

Un beau tour dans les Fagnes entre Solwaster, Hockai, Ternell et Herbiester. VTC/VTT obligatoire: les chemins sont stabilisés mais rarement lisses.

6 commentaires

• lleunissen 5 janv. 2019

02-01-2019
    Tocht gereden bij redelijk weer. rond 0 graden en droog.
    Had hoge verwachtingen van de tocht. Echter (te) veel - naar mijn mening asfalt en rechte stukken.
    Te weinig trails of spannende stukken.
    Wel mooie natuur, echter qua mountainbiken in verhouding tot de inspanning te weinig plezier voor mij.

Louis Leunissen, Eys (Nederland)

• kwistax 5 janv. 2019

Hallo Louis,

Ik had het gespecificeerd: dat is een tocht voor hybrid bikes - in het Frans VTC voor Vélo Tout Chemin (als hij geschikt voor VTC is, dan is hij ook geschikt voor mountainbike, natuurlijk) en de wege zijn allemaal gestabiliseerd. Dat is zeker geen sportieftocht. Jammer dat je het geloofd hebt.

• lleunissen 5 janv. 2019

Hallo,

Dank voor je reactie.
    Wist niet wat VTC was, nu wel.
    Heb je voor mij een paar tips van mooie tochten, met singeltracks in de omgeving Hoge Venen/Ardennen?
    Lengte van 40-60 km.

Groet,

Louis Leunissen

• kwistax 6 janv. 2019

Spijt me, maar ik heb al jaren niet meer mijn mountainbike gereden, sinds ik een slechte val gemaakt heb, die me enigszins getraumatisierd heeft gelaten!

Maar ik kan je niettemin deze tocht aanbevelen, die heb ik ten minste tweemaal gereden. Ik had einige kortere wege gevonden, want hij is een beetje te lang voor mij! Dat is zeker de hardste tocht die ik in de streek gemaakt heb.

• lleunissen 6 janv. 2019

Hallo,

Dank voor je inhoudelijke reactie.
    Ik ga 1 of meerdere van deze routes en afgeleiden, die ik gevonden heb, zeker rijden.
    Jammer dat je de mountainbike aan de kant hebt gezet. Zou zeker nog een poging doen, misschien iets minder technisch parcours.
    Ben zelf diverse keren gevallen (ook flink). Echter steeds weer opgepakt, maar dat is natuurlijk persoonlijk.