Publié 22 avril 2020

Recorded août 2018

près de Bellecombe, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

TRANSALPES VTT. LAC LÉMAN-MÉDITARRENÉE

[cat] [es] [fr]

[cat]
Etapa d’autèntic btt, per gaudir de tot el recorregut. Només caminarem cinc minuts, les pujades són de bon fer i la més dreta és asfaltada, baixades per sender molt divertides, vistes espectaculars i dia molt distret. Transitarem per prats molt verds, amb bestiar pasturant, creuarem de la vall de Tarentaise cap a la vall de Maurienne pel coll de la Madeleine, creuarem pistes d’esquí, tindrem vistes al massís del Montblanc, als Ecrins i a la Vanoise.
A les vuit del matí esta plovent molt, em preparo amb la roba de pluja i espero que afluixi el ruixat. Finalment surto vora les nou tot i la previsió de pluja, i encara no porto cinc minuts pedalant que surt el sol i deixa de ploure. Finalment no plourà més en tot el dia, tot i que està bastant ennuvolat. Començo pujant per una pista vora la cascada Le Morel, fins arribar a un pont, on al fons hi ha una cascada. Creuo el pont metàl·lic i segueixo per un corriol on camino els únics cinc minuts del dia fins a Saint Oyen. Segueixo amunt per carretera fins Doucy, on entraré en una pista d’esquí que puja suaument tot fent llaçades. Entre núvol i núvol puc veure la vall i algunes glaceres. Al final de la pista d’esquí s’entra en un sender, de lleugera pujada, que a mig fer em diu que està barrat per obres. Intento trobar una alternativa, però en no trobar-la segueixo pel sender barrat, fins que trobo unes obres amb molt fang. He hagut d’anar molt alerta de no fer malbé el material, entrant en els camps, fins poder passar les obres i finalitzar una pista que em deixa a la carretera. Aquesta carretera m’enfila fins el coll de La Madeleinne on gaudeixo de vistes i faig les fotos de rigor. Segueixo la carretera de baixada, fins trobar la primera pista que surt a l’esquerra, que puja suaument fins la part superior de les pistes d’esquí de Longchamp. Comença la baixada, combinant pista, sender i asfalt, passant per algun bike-park, pista d’esquí de fons i creuant llogarrets, fins arribar a Hermillon, que em cau un xàfec de pluja. Plou molt i m’aixoplugo en una parada d’autobús durant mitja hora fins que deixa de ploure. Arribo a Saint Jean de Maurienne que està molt a prop, molt satisfet de l’etapa.
[es]
Verdadera etapa BTT, para disfrutar de toda la ruta. Sólo caminamos cinco minutos, las subidas son buenas y la más a la derecha está pavimentada, descensos muy divertides, senderos, vistas espectaculares y día muy distraido. Pasaremos por prados muy verdes, con pastoreo de ganado, cruzaremos desde el valle de Tarentaise hasta el valle de Maurienne por la collado de La Madeleine, cruzaremos las pistas de esquí, y tendremos vistas del macizo montblanc, los Ecrins y el Vanoise.
A las ocho de la mañana esta lloviendo mucho, me preparo con ropa de lluvia y espero que afloje. Finalmente salgo hacia las nueve a pesar de la predicción de lluvia, y todavía no me tomo cinco minutos pedaleando, que sale el sol y dejar de llover. Finalmente no lloverá más durante todo el día, aunque está bastante nublado. Empiezo subiendo a lo largo de una pista cerca de la cascada de Le Morel, hasta llegar a un puente, donde en el fondo hay una cascada. Cruzo el puente metálico y sigo un camino donde camino los cinco minutos del día hasta Saint Oyen. Sigo por asfalto hasta Doucy, donde voy a entrar en una pista de esquí que sube suavemente haciendo bucles. Entre nube y nube puedo ver el valle y algunos glaciares. Al final de la pista de esquí se entra en un camino, una ligera subida, que por la mitad me dice que está cortado por las obras. Trato de encontrar una alternativa, pero al no encontrarla sigo el camino, hasta que encuentro algunas obras con barro. Tuve que ir muy alerta para no estropear el material, entrar en los campos, para poder pasar las obras y terminar una pista que me deja en la carretera. Esta carretera sube hasta el Coll de La Madeleinne donde disfruto de las vistas y hago las fotos de rigor. Sigo la carretera de descenso, hasta encontrar la primera pista que va a la izquierda, que sube suavemente a la cima de las pistas de esquí de Longchamp. Comienzo el descenso, combinando pista, sendero y asfalto, pasando por un bike-park, pistas de esquí de fondo y cruzando pueblos, hasta llegar a Hermillon, donde llueve de nuevo. Llueve mucho y me resguardo en una parada de autobús, durante media hora, hasta que deja de llover. Llego a Saint Jean de Maurienne que està muy cerca, muy satisfecho con la etapa.

[fr]
Véritable scène VTT, pour profiter de l’ensemble du parcours. Nous ne marchons que cinq minutes, les montées sont bonnes et la droite est pavée, descentes très amusantes, sentiers, vues spectaculaires et journée très distraite. Nous passerons par des prairies très vertes, avec le pâturage du bétail, nous traverserons de la vallée de la Tarentaise à la vallée de la Maurienne par le col de La Madeleine, traverser les pistes de ski, et nous aurons une vue sur le massif montblanc, les Ecrins et la Vanoise.
À huit heures du matin, il pleut beaucoup, je me prépare dans des vêtements de pluie et j’espère qu’il se desserre. Je sors enfin autour de neuf malgré la prévision de pluie, et je ne prends toujours pas cinq minutes à pédaler, le soleil se lève et arrête de pleuvoir. Enfin, il ne pleuvra plus toute la journée, même si c’est assez nuageux. Je commence à grimper le long d’une piste près de la cascade de Le Morel, jusqu’à ce que j’atteigne un pont, où à l’arrière-plan il ya une cascade. Je traverse le pont métallique et je suis une route où je marche pendant cinq minutes de la journée jusqu’à Saint Oyen. Je continue sur asphalte jusqu’à Doucy, où je vais monter sur une piste de ski qui monte en boucle en douceur. Entre nuages et nuages, je peux voir la vallée et quelques glaciers. Au bout de la piste de ski, vous entrez dans un chemin, une légère montée, qui en deux me dit qu’elle est coupée par les travaux. J’essaie de trouver une alternative, mais quand je ne peux pas le trouver, je suis le chemin, jusqu’à ce que je trouve quelques œuvres dans la boue. J’ai dû aller très alerte pour ne pas gâcher le matériel, entrer dans les champs, pour être en mesure de passer les travaux et de terminer une piste qui me laisse sur la route. Cette route monte jusqu’au Coll de La Madeleinne où j’aime les vues et faire les photos de la rigueur. Je suis la route de descente, jusqu’à ce que vous trouviez la première piste gauche, qui monte en douceur au sommet des pistes de ski Longchamp. Je commence la descente, alliant piste, sentier et asphalte, en passant par un parc à vélos, des pistes de ski de fond et des villages de traversée, jusqu’à ce que nous atteignions Hermillon, où il pleut à nouveau. Il pleut beaucoup et je me réfugie à un arrêt de bus, pendant une demi-heure, jusqu’à ce qu’il cesse de pleuvoir. J’arrive à Saint Jean de Maurienne qui est très proche, très satisfait de la scène.
Chute d'eau

Col de montagne

Col de La Madeleine

panoramique

Vistes a la vall de Maurienne