Durée  7 hours 23 minutes

Recorded août 2019

8,3

Vu 10 fois, téléchargé 0 fois

près de Annot, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

TRANSALPES VTT. LAC LÉMAN-MÉDITARRENÉE

[cat] [es] [fr]

[cat]
Aquesta potser ha estat la pitjor etapa de tot el recorregut, una etapa sense gaires vistes, poca cosa interessant, he hagut de caminar molt, molts corriols de pujada impossibles i molt llargs, els de baixada un pedregar que s’ha d’anar molt lent, ha fet molta calor pujant, i molta calor al fons de les valls. Lo millor són un parell de gorgues, una al principi i una al final, i un llac bastant maco on he parat. No trobem fonts a no ser que no sigui en un dels pocs pobles, que són molt petits, sense llocs per avituallar-se.
Surto després d’esmorzar, per la carretera, avall, fins trobar un encreuament. Seguirem per la carretera de la dreta, pujant pel costat d’un engorjat bastant atractiu. En un revolt abans de creuar un pont, entrem en una pista a l’esquerra, de pujada molt vertical, encimentada, on vaig al límit fins que s’acaba el ciment. La pista segueix tenint trams molt durs de pujada, fins que prenem un corriol a ma esquerra seguint les marques del GR. El corriol primer planeja, i m’ho passo be, fins que arriba un punt bastant escabrós, amb cases en ruïnes, les restes d’una ermita i un cementiri abandonat. A partir d’aquest punt el terreny està molt malament i farem molts trams a peu, tenim vistes a una gorja i a una cresta llunyana, passem vora una petita cascada, fins que entrem en un bosc on el corriol és molt dret de pujada i em fatiga molt arribar al coll de La Chapelle. Hi ha la capella de Saint Jean du Desert i un edifici bastant gran, no hi veig ningú, em quedo amb el dubte de saber si hi ha allotjament, descendeixo una mica fins arribar a un corriol que puja per una fageda fins el collet de Saint Jean, també a peu. Seguim el corriol en descens cap a Ubraye, molt pronunciat i pedregós, fins arribar a la carretera. A partir d’aquest punt, l’itinerari és més agradable, entrem als alps marítms, el paisatge canvia a un bosc mediterrani i relleu més suau. La pujada per la carretera és agradable, puja tot fent llaçades, fins al petit nucli de Le Touyet. S’acaba la carretera i comença una pista, perduda pel bosc, tot molt solitari, que anirà combinant amb corriol, tot entrant en algun torrent on ens podem refrescar, amb un continu puja i baixa, molt trencat, amb trams a peu, fins que arribarem a la carretera. És una carretera de pujada d’anar fent, que entra en un gorg espectacular, on hi ha molts practicants de ràfting i un oratori en una vauma. Arribem al llac de Saint Auban on m’allotjo a la gite Tonic. L’entorn vora el llac és molt relaxant i tranquil.

[es]
Esta tal vez ha sido la peor etapa de toda la ruta, un escenario sin muchas vistas, poco interesante, tuve que caminar mucho, muchos senderos de subida imposible y muy larga, el descenso rocoso donde se tiene que ir muy lento, ha sido muy caluroso subiendo, y mucho calor en el fondo de los valles. Los mejores son un par de gargantas, una al principio y otra al final, y un bonito lago donde me detuve. No encontramos fuentes a menos que no esté en uno de los pocos pueblos, son muy pequeños, y sin provisiones.
Me voy después del desayuno, por la carretera, abajo, hasta que encuentres una encrucijada. Seguimos por el camino a la derecha, subiendo por el lado de un desfiladero bastante atractivo. En una curva antes de cruzar un puente, entramos en una pista a la izquierda de cemento, que sube muy verticalmente, donde voy al límite hasta que termina el cemento. La pista sigue teniendo tramos muy duros para subir, hasta que tomamos un sendero a la izquierda siguiendo el GR. El camino primero llanea, y lo disfruto, hasta que hay un punto bastante accidentado, con casas en ruinas, los restos de una ermita y un cementerio abandonado. Desde este punto el terreno es muy malo y haré muchos tramos a pie, tenemos una vista de un desfiladero y una cresta distante, pasamos por una pequeña cascada, hasta entrar en un bosque donde el camino es muy derecho para subir andando y me fatiga hasta el Coll de La Chapelle. Está la capilla de San Juan del Desierto y un edificio bastante grande, no veo a nadie, tengo la duda de saber si hay alojamiento, desciendo un poco hasta llegar a un camino que sube por un hayedo a la Collet de Saint Jean, también a pie. Sigo el camino cuesta abajo hasta Ubraye, muy pronunciado y pedregoso hasta llegar a la carretera. Desde este punto, el itinerario es más agradable, entramos en los Alpes marítimos, el paisaje cambia a un bosque mediterráneo y un relieve más suave. La subida por la carretera es agradable, sube con bucles, al pequeño núcleo de Le Touyet. El camino termina y comienza una pista, perdida a través del bosque, todo muy solitario, que se combinará con camino, entrando en algún arroyo donde podemos refrescarnos, con un continuo arriba y abajo, muy roto, con tramos a pie, hasta llegar a la carretera. Es una subida por carretera, que entra en un espectacular desfiladero, donde hay muchos practicantes de rafting y un oratorio en una balma. Llegamos al lago de Saint Auban donde me alojo en Gite Tonic. La zona de los alrededores es muy relajante y tranquila.

[fr]
Cela a peut-être été la pire étape de l’ensemble du parcours, un scénario sans beaucoup de vues, sans vol, j’ai dû marcher beaucoup, beaucoup de sentiers d’escalade impossibles et très longs, la descente rocheuse où vous devez aller très lentement, il a été très chaud escalade, et beaucoup de chaleur au fond des vallées. Les meilleurs sont un couple de gorges, l’un au début et l’autre à la fin, et un beau lac où je me suis arrêté. Nous ne trouvons aucune source à moins que ce ne soit pas dans l’un des rares villages, ils sont très petits, et sans provisions.
Je pars après le petit déjeuner, en bas de la route, vers le bas, jusqu’à ce que vous trouviez un carrefour. Nous continuons le long de la route sur la droite, en remontant le côté d’une gorge plutôt attrayante. Sur un virage avant de traverser un pont, nous entrons dans une voie à gauche de ciment, qui monte très verticalement, où je vais à la limite jusqu’à ce que le ciment se termine. La piste a encore des étirements très durs à gravir, jusqu’à ce que nous prenions un chemin vers la gauche en suivant le GR. La route pleut d’abord, et je l’apprécie, jusqu’à ce qu’il y ait un point plutôt accidenté, avec des maisons en ruine, les restes d’un ermitage et d’un cimetière abandonné. A partir de là, le terrain est très mauvais et je vais faire de nombreux étirements à pied, nous avons une vue sur une gorge et une crête lointaine, nous passons à travers une petite cascade, jusqu’à entrer dans une forêt où le chemin est très droit de marcher et je fatigue à la Coll de La Chapelle. Il y a la chapelle de San Juan del Desierto et un bâtiment assez grand, je ne vois personne, j’ai le doute de savoir s’il y a un logement, je descends un peu jusqu’à ce que j’atteigne un chemin qui monte un hêtre jusqu’au Collet de Saint Jean, également à pied. Je suis la route de descente à Ubraye, très raide et pierreuse jusqu’à ce que j’atteigne la route. A partir de là, l’itinéraire est plus agréable, nous entrons dans les Alpes maritimes, le paysage change à une forêt méditerranéenne et un relief plus doux. L’ascension le long de la route est agréable, monte avec des boucles, au petit noyau du Touyet. La route se termine et commence une piste, perdue à travers la forêt, toute très solitaire, qui sera combinée avec la route, entrant dans un ruisseau où nous pouvons nous rafraîchir, avec un haut et un bas continu, très cassé, avec des sections à pied, jusqu’à ce que nous atteignons la route. Il s’agit d’une montée de route, qui entre dans une gorge spectaculaire, où il ya beaucoup de praticiens de rafting et un oratoire dans un balma. Nous sommes arrivés au lac Saint Auban où je loge à Gite Tonic. La région environnante est très relaxante et calme.