• Photo de Vallter-Porteille de Rotja-Coll de Pal-Collada Fonda-Camprodon

Recorded juillet 2016

7,0

Vu 461 fois, téléchargé 6 fois

près de Setcases, Catalunya (España)

Ruta endurera per fer un desnivell de baixada de 1.575m per un paratge inmillorable. Fa un any vam fer una similar (http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=10859784) sortin de Vallter pero arriban a Setcases, aquesta ultima es mes ciclabe y mes trialera....

Las dues rutes tenen el incovenien de fer un fort ascens a peu, de uns 250m de desnivell tan sols al sortir de Vallter, pero un cop arribats a la linea de frontera amb França la ruta es transforma en plaer, seguin un corriol facil que va desde la Poteilla de Morens fins la Porteille de Rotja. Les vistes son esplendides : Bastiments, Plana del Rossello, Canigo..... una delicia.

Arribats al Coll Mort de L´Escola, comença una baxada per un corriol que ens heurem de desmontar intermitentment fins el Refugi de la Porteil De Rotja. Desde aquest refugi el corriol cada cop es mes ciclable fins arribar al Coll de Pal, a on tornem a creuar la frontera per entrar a Catalunya. La baixada fins la Collada Fonda te un troç delicios per el endureros, que va desde la Font de Fra Joan fins la Collada, seguin un filat per el bestia.....

Desde el Coll de Lliens fins passat el Puig Moscos ens trobarem amb el traçat mes "brut" del recorregaut fins trobar un altre filat, en aquest punt fins Camprodon es transforma amb un cami mes rapid i sensill . La ruta es pot fer amb algo menys de temps, ja que vam trencar dos raids de la roda de radera i per prudencia vam afloixar marxa,
.Classificacio de la ruta puntuan cada apartat del 1 al 6 :
Dificultat Fisica : 4,8
Difilcultat Tecnica : 4,8
Ruta Ludica : 5 (eltroç del filat fins Collada Fonda)