• Photo de Port de Lers-Pont de Ganioule-Etang d' Arbu-Pic des Trois Seigneurs-Pic de Barrès-Pic de Fontanette

Difficulté technique   Modéré

Durée  5 hours 37 minutes

Coordonnées 1974

Uploaded 28 juillet 2017

Recorded juillet 2017

2,7
5,4

Vu 186 fois, téléchargé 13 fois

près de Suc-et-Sentenac, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Port de Lers. Per arribar agafarem la carretera que surt del poble de Tarascon sur Ariège (França) fins al poble de Vicdessos. En el centre del poble de Vicdessos agafarem la carretera que puja al Port de Lers.

Començarem l'excursió en un revolt de la carretera que està una mica abans del Port de Lers Ou de Massat (pal indicatiu). Seguirem sempre el camí (és ben fressat i senyalitzat amb pintura groga) que marxa força planejant en direcció a Llevant fins trobar el petit Pont de Ganioule.
Un cop creuat el pont, tenim una cruïlla de camins. Anirem pel que puja fortament en direcció al nord-est per pujar-nos a l'Etang d'Arbu (Estany d'Arbu). Aquí el camí volta l'estany per la cara sud-oest i comença la pujada fins arribar a sota de la carena que baixa per la cara de Ponent del Pic des Trois Seigneurs (Pic dels Tres Senyors) on trobem una cruïlla. Per la cara de Ponent marxa el camí que farem servir per la tornada.
Seguirem el camí que marxa tot pujant en direcció al nord-est que ens pujarà al cim del Pic dels Tres Senyors. Un cop gaudit d'aquest magnífic mirador de 360ª de l'Ariege i de bona part del Pirineu començarem la baixada desfent el camí de l'anada fins trobar la cruïlla de camins.
Aquí agafarem el camí que marxa tot pujant lleugerament a trobar el caire que baixa de la muntanya (direcció a Ponent). És un camí ben fressat i senyalitzat amb pintura groga, que ressegueix tot baixant el caire de la muntanya, passant pel Pic de Barres, el Pic de Fontanette.
Seguirem el camí, fins que trobarem una cruïlla de camins (està en caire i té una fita; Aquí el camí te direcció sud-est). Deixarem el camí que vol seguir baixant en la direcció sud-est i agafarem el que baixa en direcció sud. Una mica més avall el camí baixa fortament pel costat de la tanca del bestiar fins arribar al Port de Lers.
Creuarem la carretera i un filat per el bestiat (direcció sud) per seguir un petit rastre que baixa en direcció al sud-est a trobar una corba de la carretera que seguirem tot baixant fins el nostre punt de sortida.
Cartografia I. G. N., mapa 2047 ET La Bastide de Serou Massat.