5,6

Vu 19 fois, téléchargé 0 fois

près de Casteil, Occitanie (France)

Sortida de Merialles per la pista de la Llipodera direcció al Plaguillem, mentres anem pujant cap al Plaguillem comencem a notar que la tramuntana bufa, un cap dal del Pla les ratxes de vent son espectaculars i amb una temperatura bastant baixa, travessem el pla i baixem cap al Pla del vent i la Collada Verda, en aquesta zona el vent quasi se ens emporta , jo crec que bufa a mes de 100 kilòmetres per hora, en les sones destapades sense protecció dels turons es impossible caminar, s’ha de fer molta força per avançar, continuem cap a Roques Blanques i agafem el camí de les Esquerdes de Rojà, Continua el vent , es comença a tapar i a caure neu glaçada que amb la força del vent pica a la cara i far molt mal anem pujant de la manera que podem fins arribar a la Portella Roja hi arribem bastant cansats i decidim entrar al refugi metal-lic que hi ha sota el Roc de la Mort de l´escolà, reposem una estona per recuperar forces i ens abriguem una mica mes , el fred es molt intens , la boira molt espessa, la tramuntana continua bufant mol fort juntament amb la neu glaçada, sortim del refugi recuperats per afrontar el tram final des de la Portella del Callau fins a Vallter les plantes estan blanques de gelada i el tram es far bastant llarc. Un cop arribem al pla de Coma Ermada i comencem a baixar cap a Vallter s’acaba el temporal , fa una mica de vent i llueix un sol espectacular.
Una ruta que es relativament fàcil sens va complicar bastant.
En total uns 22.5 kilòmetres uns 900 metres de desnivell positius i uns 450 metres de desnivell negatius.